Şcoala auxiliară din Sculeni – reorganizată

şcoala auxiliară, Sculeni, reorganizare
Imagine:babyonline.ro

Reprezentanţi ai Direcţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei, ai Direcţiei învăţămînt, tineret şi sport, ai Consiliului raional, UNICEF în R.Moldova, „EveryChild” Moldova şi alţi factori de decizie au participat, pe 20 mai, la o masă rotundă cu genericul: „Realizări şi lecţii învăţate în procesul de reorganizare a şcolii auxiliare pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale Sculeni, raionul Ungheni”.
În activitatea de totalizare a proiectului, s-a vorbit despre realizările şi perspectivele privind procesul de reorganizare a şcolii auxiliare din Sculeni. În acest sens, un mare accent s-a pus pe evaluarea şi reintegrarea copiilor în familia bilogică sau extinsă şi pe succesle şi lecţiile învăţate pe parcursul proiectului. „Reuşita reintegrării este asigurată prin conlucrarea inter-sectorială, implicarea asistentului social comunitar şi implicarea şcolii”, a menţionat în discursul său Larisa Bubnova, specialist în problemele  familiei cu copii în situaţii de risc în cadrul Direcţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei Ungheni.
Sergiu Tomşa, reprezentant UNICEF în R.Moldova, a menţionat că, pe parcursul implementării proiectului, s-a încercat plasarea fiecărui copil, elev al Şcolii auxiliare din Sculeni, acolo unde acesta să se simtă cel mai bine. În plus, s-a monitorizat în permanenţă situaţia acestor copii. „Nu este succes acolo unde nu se munceşte, nu este parteneriat acolo unde nu este comunicare”, a remarcat dînsul elementele unui adevărat succes.
Potrivit lui Tudor Rădeanu, şeful Direcţiei asistenţa socială şi protecţie a familiei, 48 de elevi ai şcolii auxiliare din Sculeni au fost reintegraţi în familii şi în şcoli de cultură generală, 6 au fost plasaţi în serviciul de tip familie, 48 au beneficiat de sprijin familial şi doar 18 au rămas în şcoală.
Masa rotundă a fost organizată în cadrul proiectului „Asigurarea dreptului copilului la familie şi protecţia lui de violenţă, abuz, neglijare şi exploatare”, finanţat de UNICEF. Acesta a fost implementat în colaborare cu administraţia publică locală şi şcoala auxiliară pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale din Sculeni.
Natalia Chiosa


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *