Jos pălăria în fața lor, a feroviarilor

În fotografie: Igor Bereghici ”Schimbarea roților” la Ungheni Foto: Natalia Junghietu

În fotografie: Igor Bereghici ”Schimbarea roților” la Ungheni Foto: Natalia Junghietu
În fotografie: Igor Bereghici
”Schimbarea roților” la Ungheni
Foto: Natalia Junghietu

Sute de angajați ai nodului feroviar Ungheni marchează, în prima duminică a lunii august, ziua lor profesională, a feroviarului.
Este adevărat, în acest an vor sărbători mai modest. Totuși, Igor Bereghici, noul șef al nodului feroviar Ungheni, învestit în funcție acum două luni, a ținut să le aducă noilor săi colegi un adevărat omagiu, căci, potrivit lui, oamenii decid totul.
”Recunosc, am rămas profund mirat de colectivul pe care l-am întîlnit aici, de cei aproximativ 700 de oameni care muncesc zi de zi la calea ferată, nod Ungheni. Sînt niște oameni deosebiți, cu putere, rezistenți, foarte muncitori. Sînt oameni cu literă mare”, a declarat din start Igor Bereghici.
Aici, la nodul de cale ferată Ungheni nu este de mirare să întîlnești oameni care muncesc de o viață. Cum să nu te impresioneze?
Igor Bereghici a menționat că lucrătorii de la calea ferată din Ungheni se împart în două categorii: generația care muncește de peste 30-40 de ani, cu o experiență vastă în domeniu, și generația tînără – instruită, mulți dintre ei cu studii superioare, care își dau toată silința să învețe în continuare și să capete noi experiențe.
”Colectivul este unul profesionist, iar cei mai tineri au de la cine învăța”, a subliniat șeful nodului feroviar, după care a adăugat: ”Le-aș face tuturor acestor oameni monument. Jos pălăria în fața lor!”.
Fiind întrebat ce face mai deosebit nodul feroviar Ungheni față de celelalte noduri feroviare din Republica Moldova, Igor Bereghici a explicat că stația Ungheni are o așezare geografică mai reușită, aceasta fiind situată la hotarul cu Uniunea Europeană, ceea ce îi permite să efectueze un proces tehnologic unic în Republica Moldova: transpunerea vagoanelor de pasageri, dar și de marfă. Adică, așa cum se spune pe la Ungheni, ”să schimbe roțile”, ca trenurile să poată merge mai departe, de pe un ecartament îngust pe unul lat și invers.
”Dacă e să vorbim în cifre, pot spune că în prima jumătate a acestui an, prin punctul de transpunere  Ungheni au trecut 1722 de vagoane de marfă și 2176 vagoane de pasageri”, a menționat dînsul.
În același timp, Igor Bereghici a recunoscut că domeniul feroviar din Republica Moldova are nevoie de modernizare. La Ungheni, bunăoară, o parte din utilajul feroviar a rămas moștenire de la fosta Uniune Sovietică, vorba noului șef. Se vede că oamenii au avut grijă de el.
”Chiar dacă utilajul este păstrat, pentru că lucrătorii noștri sînt oameni conștiincioși, totuși este nevoie de o renovare tehnologică, de o investiție majoră”, a accentuat dînsul.
Există și multe alte probleme la calea ferată, dar, în zi de sărbătoare, am decis să le lăsăm la o parte. În ciuda greutăților existente, feroviarii ungheneni merg înainte, își fac în continuare  munca și calitativ, și conștiincios. ”Sîntem convinși că ne vom îndeplini obligațiunile și de acum încolo, că vom rezista. Credem că vom avea parte și de timpuri mai bune”, a subliniat Igor Bereghici, după care a accentuat: ”Ne mîndrim că sîntem feroviari”.
În aceste zile, cele mai frumoase cuvinte pe care le am eu în suflet sînt pentru ei, feroviarii. Le doresc, în primul rînd, să fie sănătoși, să aibă doar bucurii de la cei apropiați și bunăstare familială. Le mulțumesc din tot sufletul pentru atitudinea, răbdarea, tăria lor de caracter, devotamentul și dedicația profesională.
Mă aplec în fața colectivului nodului feroviar Ungheni și, sincer, le doresc tot ce este mai bun.
Ați fost întotdeauna disciplinați și dedicați muncii pe care o faceți. Sînt și voi fi mereu alături de dumneavoastră, dragi colegi!
Cu mult respect, Igor Bereghici,
șeful nodului feroviar Ungheni


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *