FOTO | Au început lucrările de reparație pe străzile orașului Ungheni

IIMG_3254nterviu cu Alexandru Ambros,
Primarul orașului Ungheni

  1. Au început lucrările de asfaltare. Ce fel de lucrări se execută la moment?

Am început lucrările de plombare care se execută cu asfalt rece. Am căpătat experiență de lucru cu asfalt rece anul trecut. Este o tehnologie nouă care permite lucrări de asfaltare în diferite perioade ale anului.

  1. În anii precedenți lucrările de plombare începeau prin luna mai-iunie. Acum nu este prea devreme?

Într-adevăr în luna mai-iunie începem lucrările de plombare cu asfalt fierbinte. Sunt complet diferite aceste două tehnologii. Însăși prin compoziția sa asfaltul rece poate fi pus și la temperaturi minus, mai mult ca atît nu este nevoie ca suprafața care se asfaltează să fie absolut uscată. Acest asfalt este prevăzut inclusiv și pentru suprafețe umede. Este mai puțin pretențios ca asfaltul fierbinte.

  1. Am observat că asfaltul respectiv nu se compactează cu compactorul greu obișnuit. Este normal?

Este un lucru absolut obișnuit pentru astfel de asfalt, deoarece asfaltul rece poate fi compactat și manual, cu o placă vibratoare.

  1. Nu ar fi fost mai bine de așteptat perioada de mai-iunie ca plombările să fie efectuate deodată cu asfalt fierbinte?

Desigur am putea să așteptăm pînă în atunci pentru a începe deodată cu asfalt fierbinte, dar sunt unele porțiuni de străzi care sunt afectate destul de tare, cu gropi destul de adînci. Vrem să le reparăm cît mai curînd pentru a putea asigura o circulație cît mai sigură automobilelor din oraș. Nu este un proiect prea mare. Este vorba de circa 90 mii lei. În total vor fi acoperite 263 m2 de suprafață de asfalt.

  1. Comparativ cu asfaltul fierbinte, asfaltul rece este mai ieftin sau mai scump?

Însăși costul asfaltuluieste cu vreo 10% mai scump, deoarece are niște aditivi speciali care îi permite rezistența la umiditate și îngheț, însă per ansamblu, lucrul nu este mai scump deoarece nu este nevoie de mijloace mecanizate adăugătoare. Avantajul este că putem executa lucrările timpuriu, exact la sfîrșitul iernii.

  1. Pe care porțiuni de străzi vor fi efectuate lucrări de plombare cu asfalt rece?

Inginerii de la Primăria orașului Ungheni au identificat porțiunile de străzi. Nu vor fi astupate absolut toate gropile cu asfalt rece, ci doar cele mai adînci, deoarece asfaltul rece se aplică în strat nu mai mic de 5 cm. Celelalte vor fi plombate în luna mai-iunie cu asfalt fierbinte. Astfel, vorbim despre intrarea în oraș, de la cheia orașului și pînă la trecerea căii ferate. Este un drum care a intrat într-o situație foarte proastă și, deoarece stă la evidența primăriei orașului, suntem obligați să îl facem. Apoi vom merge pe strada Mihai Vitează, Națională, Cojbuc, Creangă și Burebista.

  1. Lucrările date intră în categoria lucrărilor capitale?

Aceste lucrări intră în categoria lucrărilor de mentenanță a drumurilor. Din experiența anului trecut, cînd am aplicat pentru prima dată asfalt rece, exact în perioada destul de rece a anului, am constatat că gropile astupate cu un strat de asfalt rece de peste 5 cm au rezistat foarte bine, fără a suporta careva probleme.

  1. Anul trecut s-au făcut lucrări în varianta albă. Pe unele sectoareau apărut anumite denivelări. Care este cauza?

Anul trecut am avut foarte multe lucrări în varianta albă. Am început în luna mai și am terminat tocmai în noiembrie. Acele denivelări care au apărut pe unele sectoare este un lucru absolut normal pentru că drumul în variantă albă nu este un drum în asfalt, care, odată făcut nu cere intervenții foarte mult timp. Drumurile în varianta albă necesită, cel puțin o dată pe an așa-numita reprofilare. Aceasta presupune trecerea cu greiderul pe stratul de pietriș pentru a face scarificarea apoi se execută din nou compactarea.

  1. Ce lucrări sunt preconizate pe străzile orașului Ungheni în anul curent?

În luna mai-iunie vom începe lucrările cu asfalt fierbinte pe care nu le putem face acum din cauza temperaturilor reci. Vom termina de plombat toate porțiunile de străzi, în special cele pe care circulă transportul urban. Planificăm, după experiența anului trecut, să intrăm și în curți. Avem o solicitare de mult timp deja pe adresele str. Porumbescu 3, 5, 7, str. Al. cel Bun 32. Vom executa plombarea pe porțiuni mai mari din cauza stării degradate a asfaltului.
Din lucrări capitale ne propunem să reparăm anul acesta str. Al. cel Bun, segmentul dintre str. Romană și Națională. Deja au fost finalizate lucrările de schimbare a comunicațiilor subterane, și anume apeductul și canalizarea. Această stradă va fi reparată capital, iar costul acestui proiect este de peste 2 mln. lei. Mai mult ca atît, am depus demers la Consiliul Raional Ungheni, ca din fondul rutier să fie asfaltate străzile Barbu Lăutaru și Veronica Micle, care sunt într-o stare nesatisfăcătoare.
Sursa: ungheni.mdIMG_3246 IMG_3245 IMG_3239 IMG_3238 IMG_3236 IMG_3261


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *