Inspiraţie sau plagiat?

Captură: ungheni.md

Captură: ungheni.md
Captură: ungheni.md

Republica Moldova ar putea avea, în scurt timp, un slogan turistic foarte asemăntor cu cel al oraşului Ungheni. Cel puţin, votarea on-line, pusă la cale de Agenţia Turismului în aceste zile, demonstrează că sloganul cel mai în vogă, din cele 598 propuse în cadrul concursului “Cel mai bun slogan pentru turismul din Republica Moldova”, sună în felul următor: “Ţară mica cu inimă mare”.
În anul 2012, pe 18 iunie, fusese lansat filmul documentar “Ungheni – oraş mic cu inimă mare”, iar titlul respectiv a devenit, atunci, şi sloganul de promovare a Ungheniului. Sesizaţi asemănarea: oraş mic cu inimă mare – ţară mică cu inimă mare?
“Faptul că această frază, gîndită de noi încă anul trecut, prinde, demonstrează că am fost suficient de inspiraţi”, a declarat pentru “Expresul” primarul de Ungheni, Alexandru Ambros, menţionînd, totodată, că nu se va “bate” cu nimeni pentru acest slogan. Dar nici nu se va renunţa la el.
“Sper că, în cazul în care se va decide ca sloganul “Ţară mică cu inimă mare” să devină, totuşi, parte componentă a brand-ului turistic al Republicii Moldova, eventualii turişti să aleagă să vină, mai întîi de toate, în oraşul mic cu inimă mare, care se numeşte Ungheni”, a subliniat, la final, Alexandru Ambros.
De notat că Agenţia Turismului a anunţat, pe 1 august curent, un concurs pentru cel mai reuşit  slogan care să devină parte componentă a brand-ului turistic al Republicii Moldova în activitatea de promovare pe plan internaţional. Au venit cu propunerile lor circa 150 de persoane. Comisia de concurs a selectat zece sloganuri cele mai reuşite, din punctul ei de vedere: „Toate încep cu un vin bun”, „Savurează ospitalitatea şi tradiţiile”; „Explorează orizonturi necunoscute”; „Ospitalitate. Tradiţii. Mister”, „Lumea tradiţiilor vinicole”, „Vatra tradiţiilor”, „Tradiţiile te inspiră”, „Bine aţi venit în paradisul nostru ospitalier”, „Bine aţi venit. Gust. Dragoste” şi, bineînţeles, „Ţară mică cu inimă mare”.
Cîștigătorul concursului va fi desemnat de Ziua Mondială a Turismului, pe 28 septembrie.   Persoana care a propus cel mai reuşit slogan va fi premiată.
Să fie oare un unghenean cel ce a propus sloganul care, se pare, devine lider incontestabil în preferinţele celor ce participă la votarea on-line?  Dacă da, nu mai e vorba de inspiraţie.
Vom urmări cu atenţie rezultatele.
UNGHENI | Lucia Bacalu


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *