Segmentul feroviar Chișinău – Ungheni face parte din proiectul de modernizare a infrastructurii căilor ferate finanțat de BERD

BERD
Sursa: leblogfinance.com

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) este dispusă să acorde un suport financiar sub formă de credit pentru modernizarea infrastructurii căilor ferate și materialului rulant (RailBus) din Republica Moldova.
Informația a fost făcută publică  ieri, 24 aprilie,  de  către directorul BERD pentru Caucaz, R. Moldova și Belorusia,  Paul Henri Forestier în cadrul întrevederii cu ministrul transportului, Anatol Șalaru.

,,Apreciem înalt modul în care evoluează proiectele de finanțare dintre BERD și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor privind reabilitarea drumurilor, de aceea considerăm oportun de a învesti și în dezvoltarea  sectorului feroviar al R. Moldova”, a declarat Paul Henri Forestier.

 

La rândul său, ministrul Anatol Șalaru a confirmat necesitatea dezvoltării infrastructurii căilor ferate, menționând că ,,o atenție deosebită trebuie acordată și segmentului feroviar Giurgiulești-Cahul-Cantemir, unde transportul de mărfuri este restricționat din cauza stării tehnice a acestuia care pune în pericol siguranța circulației feroviare”. Pentru implementarea unui proiect de amploare în vederea dezvoltării infrastructurii feroviare, MTID  urmează să efectueze toate formalitățile de rigoare.

 

Referindu-se la proiectele de finanțare a reabilitării drumurilor naționale, BERD a anunțat despre disbursarea următoarei tranșe pentru lucrările de reabilitare a drumurilor naționale. În acest context, Ministrul a informat despre aprobarea de către Guvernul Republicii Moldova a  Proiectului de Hotărâre privind reforma sistemului de întreținere a drumurilor. Implementarea acestei  reforme a fost un angajament al MTID asumat anterior față de BERD. De asemenea, Ministrul a amintit și despre  necesitatea reconstrucției a trei sectoare de drum prioritare, Slobozia Mare-Giurgiulești, Hâncești-Leușeni, Chișinău-Ungheni.

 

Reprezentantul BERD a precizat că sectorul de drum Chișinău- Ungheni și Hâncești-Leușeni vor fi incluse în cea de a treia tranșă, iar posibilitatea finanțării sectorului de drum Slobozia Mare-Giurgiulești va fi examinată în cadrul următorului proiect de reabilitare a drumurilor naționale, care va fi semnat în primul semestru din 2013.
Sursa: Politik.md

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *