Şcoala auxiliară din Sculeni – reorganizată

şcoala auxiliară, Sculeni, reorganizare
Imagine:babyonline.ro

Reprezentanţi ai Direcţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei, ai Direcţiei învăţămînt, tineret şi sport, ai Consiliului raional, UNICEF în R.Moldova, „EveryChild” Moldova şi alţi factori de decizie au participat, pe 20 mai, la o masă rotundă cu genericul: „Realizări şi lecţii învăţate în procesul de reorganizare a şcolii auxiliare pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale Sculeni, raionul Ungheni”.
În activitatea de totalizare a proiectului, s-a vorbit despre realizările şi perspectivele privind procesul de reorganizare a şcolii auxiliare din Sculeni. În acest sens, un mare accent s-a pus pe evaluarea şi reintegrarea copiilor în familia bilogică sau extinsă şi pe succesle şi lecţiile învăţate pe parcursul proiectului. „Reuşita reintegrării este asigurată prin conlucrarea inter-sectorială, implicarea asistentului social comunitar şi implicarea şcolii”, a menţionat în discursul său Larisa Bubnova, specialist în problemele  familiei cu copii în situaţii de risc în cadrul Direcţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei Ungheni.
Sergiu Tomşa, reprezentant UNICEF în R.Moldova, a menţionat că, pe parcursul implementării proiectului, s-a încercat plasarea fiecărui copil, elev al Şcolii auxiliare din Sculeni, acolo unde acesta să se simtă cel mai bine. În plus, s-a monitorizat în permanenţă situaţia acestor copii. „Nu este succes acolo unde nu se munceşte, nu este parteneriat acolo unde nu este comunicare”, a remarcat dînsul elementele unui adevărat succes.
Potrivit lui Tudor Rădeanu, şeful Direcţiei asistenţa socială şi protecţie a familiei, 48 de elevi ai şcolii auxiliare din Sculeni au fost reintegraţi în familii şi în şcoli de cultură generală, 6 au fost plasaţi în serviciul de tip familie, 48 au beneficiat de sprijin familial şi doar 18 au rămas în şcoală.
Masa rotundă a fost organizată în cadrul proiectului „Asigurarea dreptului copilului la familie şi protecţia lui de violenţă, abuz, neglijare şi exploatare”, finanţat de UNICEF. Acesta a fost implementat în colaborare cu administraţia publică locală şi şcoala auxiliară pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale din Sculeni.
Natalia Chiosa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *