O porțiune semnificativă din strada Națională a fost deja reabilitată
Este pe ultima sută de metri etapa ordinară a proiectului „Reconstrucția și revitalizarea centrului municipiului Ungheni”, realizat în cadrul programului „EU4Moldova: regiuni-cheie”. O porțiune semnificativă din strada Națională a fost deja reabilitată, sunt în proces de construcție parcările din centru, se lucrează asupra amenajării Pieței Independenței.
Unghenenii vor să cunoască mai multe iar primarul Alexandru Ambros răspunde.
Oare strada Națională nu-i până la iesirea din oraș înspre Chișinău? De ce s-a reconstruit doar până la spital?
Proiectul prevede reconstrucția integrală a străzii Națională – până la intersecția cu strada Romană. Pentru anul curent, însă, a fost planificată doar porțiunea până la intersecția cu strada Bogdan Petriceicu-Hasdeu (până la spital). Pentru anul viitor vom propune Programului „EU4Moldova: regiuni-cheie” să mergem mai departe cu reparația pe această stradă. Proiectul tehnic deja este gata, dar trebuie să înțelegem că e imposibil să faci totul într-un an. Mai mult decât atât, lucrările de reconstrucție a străzilor nu pot fi făcute în perioada rece a anului.
Cu trotuarele cum rămâne? Îndeosebi în preajma Liceului „Mihai Eminescu”.
Atunci când se face o lucrare, există anumite etape. Dacă e să ne referim la strada Națională, mai întâi, au fost schimbate rețelele de apă și canalizare. În acest an, a fost reconstruită partea carosabilă. Următorul pas sunt trotuarele. Există deja proiectul tehnic, este verificat, îanintat spre finanțare. Pentru anul viitor, ne punem ca sarcină să începem, din primăvară, lucrările de reabilitare a trotuarelor pe ambele părți, de-a lungul întregii străzi Națională.
De ce a fost îngustată partea carosabilă a străzii Națională?
Strada Națională nu a fost îngustată, ea este exact în dimensiunile ei originale. Îngustarea sau lărgirea unei străzi nu o decide primarul sau consiliul local. O decid specialiștii în urbanism, specialiștii în construcția de drumuri. Pe strada Națională au fost lichidate acele „buzunare”, care, la un moment dat, când numărul mașinilor nu era foarte mare, au fost binevenite. Dar, în momentul în care au început să fie parcate aici, perpendicular, tot mai multe automobile, a devenit o problemă. Accesul pe ultima bandă era aproape imposibil, iar uneori – chiar și pe banda a doua era îngreunat, ceea ce crea condiții de producere a accidentelor. Decizia de a scoate acele „buzunare” a fost luată de proiectant. Cu toate acestea, numărul de parcări pe strada Națională nu se va micșora. Dimpotrivă, se va majora. Trebuie, pur și simplu, să așteptăm puțin, până va fi aplicat marcajul pentru parcări. Pe lungimea străzii Națională și pe strada adiacentă, Mihai Eminescu, sunt în construcție 9 parcări, iar numărul locurilor de parcare se va mări cu circa 300 de unități.
Lasă un răspuns