Drumul Chișinău – Ungheni Leancă – indignat, Chirinciuc – nedumerit
Dezastru și bătaie de joc
De mai bine de doi ani, drumul Chișinău-Ungheni e un adevărat calvar pentru șoferi.
”În fiecare zi, timp de doi ani, parcurg acest traseu. Dacă o mai fac un an, rămîn fără caroserie și fără dinți în gură. Dezastru și bătaie de joc. Jumătate dintr-un pod să-l construiești timp de un an de zile?”, a postat pe facebook Vanea Bodrug.
”Mai mare bataie de joc în reparația unui drum nu am văzut niciodată. Am avut ”fericita” ocazie să merg pînă la Călărași de două ori, după care eram gata să ma jur că nu mai calc pe traseul acesta”, a adăugat și Anatol Rotaru.
Un alt conducător auto, Gheorghe Corițchi, face o remarcă: ”Drumul acesta cred ca va fi gata prin 2018- 2020. E chiar bătaie de joc. Era mai bun drumul înainte de reparații”.
Despre proasta calitate a reparațiilor au semnalat și cititorii ”Expresului”.
”Invitați-l pe domnul ministru Chirinciuc să viziteze Pîrlița, să-i arăt cît de calitativ se repară pe aici drumul”, ne-a sugerat un cetățean din partea locului. ”De la Călărași pînă la Strășeni se repară de o calitate foarte proastă”, susține și Vasile Chitoroagă, subliniind că Ministerul Transporturilor ar trebui să ofere despăgubiri șoferilor din raioanele Călărași și Ungheni pentru defectarea automobilelor din cauza drumului.
Nemulțumirile unui fost prim-ministru
După ce a dat startul reabilitării drumului respectiv, cu mult fast și camere de luat vederi, Iurie Leancă, pe atunci prim-ministru, acum deputat, revine la el.
”Așa trebuie să arate construcția unui drum european?”, se întreabă dînsul pe o rețea de socializare, după care vine și cu unele precizări: ”Cu aproximativ o lună în urmă, i-am cerut explicații Ministrului Iurie Chirinciuc privind reabilitarea traseului R1 Chişinău – Ungheni – Sculeni, precum și altor drumuri din țară. Atunci am primit doar niște răspunsuri vagi și lipsite de argumente.
Situația la moment a rămas la fel ca și răspunsurile Ministrului, iar cetățenii mai trebuie să aștepte pînă conștiința unor ”europeni” se va trezi”.
Unde dai și unde crapă
Se pare că postarea deputatului Iurie Leancă nu prea a impresionat publicul.
”Dumneavoastră, cînd erați la conducere, care era treaba cu drumul acesta?”, întreabă Anatol Rotaru. ” Eu aș tăcea și aș încerca cumva să ameliorez situația prin fapte, nu prin jalbe”, a menționat Valeriu Grecu. Un alt sfat i-a oferit Irina Botnarencu: ”Ca simplu deputat, ar trebui să-i trageți la răspundere pe miniștri, da nu să faceți pe facebook ”demersuri”. Doar sînteți în ”coaliție” – banul public trebuie controlat”.
Și a mai primit un sfat Iurie Leancă, de la Iulian Bobeica: ”Mai des circulați prin toată țara, nu doar Parlament – casă – aeroport… Pe cînd guvernați dumneavoastră, nu se făceau drumurile mai calitativ sau mai ”europenește”. Tot aceeași mizerie”.
Și o ultimă părere. ”Nu mi se pare corect să vă criticați colegii de coaliție, domnule Leancă… nu pentru asta v-au cumpărat”, spune Nichita Seul.
Răspunsul ministrului Transporturilor
Iurie Chirinciuc, ministrul Transporturilor și Insfrastrcturii Drumurilor, a precizat pentru ”Expresul” că, deocamdată, fiind în concediu, nu i-a oferit lui Iurie Leancă un răspuns în scris.
I-a explicat, însă, față în față, care e situația: ”Iată ce i-am zis domnului Leancă: ”Contractul a fost semnat în 2014. Dumneavoastră ați lansat proiectul cu tam-tam. Dar, pînă în august 2015, nu s-a făcut nimic. Atunci nu v-a interesat ce se întîmplă cu reparația acestui drum. Am venit eu în fruntea ministerului, am pornit lucrările. Este adevărat, se desfășoară cu greu, dar se deasfășoară”. Asta i-am spus”.
Potrivit lui Iurie Chirinciuc, termenul de dare în exploatare a drumului Chișinău-Ungheni-Sculeni va fi prelungit. Este imposibil să se finalizeze toate lucrările pînă la finele anului curent. ”Cel mai probabil, va fi dat în exploatare la sfîrșitul verii anului 2017”, a mai spus ministrul.
Despre calitate
Referindu-se la calitatea proastă a lucrărilor, pe care mulți o incriminează, Iurie Chirinciuc a atenționat că nu este varianta finală a drumului. După ce vor fi finalizate toate podurile și podețele, va fi aplicat, pe toată lungimea drumului, încă un strat de asfalt, așa-numitul strat de uzură.
Lasă un răspuns