Vom avea oare în doi ani un drum european, Chișinău-Ungheni?
Construcția drumului Chișinău-Ungheni pare să fi intrat din nou în impas. De vreo trei ani, oamenii tot aud că, iaia-iaca, drumul va fi reparat. Iar autoritățile, în toți acești trei ani, nu au contenit să facă promisiuni.
Pe 20 august 2014, în sfrîșit, s-a trecut de la vorbe la fapte. Șantierul a fost inaugurat în prezența unor înalți oficiali din Guvern. Tehnica a început să lucreze, să frezeze carosabilul dinspre Chișinău spre satul Vatra. Nu a durat însă mult. Acum, pe acest drum e liniște din nou.
Ce se întîmplă?
Potrivit site-ului timpul.md, compania azeră ”Evrascon”, responsabilă de reabilitarea acestei porțiuni de drum, și-a concentrat cea mai mare parte a activității la transportarea în R. Moldova a echipamentului necesar, a pieselor de schimb, precum și asamblarea uzinei de asfalt și a laboratorului de testare. Pînă la sezonul rece, urmează să fie, totuși, așternut un strat de asfalt nou pe ambele sensuri ale drumului. Cel puțin, așa susține șeful Administrației de Stat a Drumurilor (ASD), Gheorghe Curmei. Dar este vorba numai de segmentul de drum Chișinău-Strășeni.
Aceeași companie va reabilita și porțiunea de drum Bahmut-Nicolaevca, dar, se pare, deja la anul viitor.
Mai problematică este reconstrucția de drum pe porțiunea Strășeni-Bahmut, dar și construcția drumului de ocolire a orașului Ungheni.
Compania cehă „OHL ZS”, care s-a oferit să efectueze aceste lucrări, cîștigînd și tenderul respectiv, deocamdată, vorba vine, nu dă semne de viață. Nu a fost transmis încă programul de lucrări din partea executorului, nu a fost adus nici echipamentul necesar. Din acest motiv, Administrația de Stat a Drumurilor i-a făcut deja primele avertizări. Dacă situația nu se va schimba, e posibil să se ajungă la rezilierea contractului, ceea ce ar înseamnă încă un an în plus de așteptări ale începerii lucrărilor de reabilitare a unei bune părți a drumului Chișinău-Ungheni.
Reamintim că notele de începere a lucrărilor de reabilitare a drumului respectiv au fost emise la sfîrșitul lunii iulie. De atunci, cele două companii au la dispoziție 24 de luni pentru realizarea proiectelor, care vor costa 80 milioane de euro, bani oferiți de Banca Europeană de Investiții. Lucrările sînt supravegheate de o echipă de ingineri ai companiei WSP Global din Canada, condusă de un expert american cu experiență de muncă în România.
Lasă un răspuns