Pierderea Crucii de la Nisporeni provoacă nervozitate şi la Călăraşi
Tot mai mulţi călărăşeni care, la timpul respectiv, au contribuit financiar la ridicarea Crucii Neamului Românesc de la Nisporeni, vin la subredacţia noastră pentru a-şi exprima îngrijorarea şi dezacordul cu acţiunile de ultimă oră, ce au transformat-o în Crucea Mîntuirii Neamului.
Mulţi se întreabă de ce a fost rebotezată, dacă la edificarea ei au contribuit, în mare majoritate, cei care se definesc români basarabeni, adică reprezentanţi ai neamului românesc. Or, zic unii, „nu a citit în Sfînta Scriptură episcopul de Ungheni şi Nisporeni, Petru, care a preluat obiectul fără a contribui cu nimic la el, că la judecata de apoi vom merge împreună cu Neamul şi vom da seama în limba noastră? Dacă nu ştie acest lucru sau îl neagă cu bună ştiinţă, nu-i locul lui acolo unde este”.
Preotul principalei biserici din centrul oraşului Călăraşi, Ioan Mutu, este şi mai drastic în aprecierea acestui act, catalogîndu-l ca unul banditesc din partea celor care l-au săvîrşit. „Dacă lucrurile nu vor fi readuse la starea lor iniţială, noi vom îndemna oamenii la acţiuni mai hotărîte, pentru a readuce Crucea de la Nisporeni sub jurisdicţia Patriarhiei celei mai în drept la aceasta – Patriarhia Neamului Românesc”, a mai opinat sursa citată.
CĂLĂRAŞI | Tudor Josanu
P.S. Într-un comunicat al ÎPS Petru, Episcop de Ungheni şi Nisporeni, din 4 iunie curent, se menţionează: “Pentru creștinism crucea însăși e o putere care produce învierea. De aceea și am numit această cruce „Crucea Mîntuirii Neamurilor”, adică a întregului neam omenesc și nu doar a neamului nostru, sau al celui slav, sau grec. Hristos pe cruce nu a mîntuit doar un popor, ci în taina crucii Sale este mîntuită întreaga umanitate. De aceea am și socotit de cuviință ca să numesc această cruce cu un asemenea nume. Prin aceasta am dorit să descopăr universalitatea mîntuirii adusă de Hristos neamului omenesc, am dorit să descopăr una din însușirile Bisericii care este sobornicească. Iată că „Crucea Mîntuirii Neamurilor”, amplasată în preajma orașului Nisporeni, este o cruce a sobornicității, și nu a naționalității. Ea nu are hotare, la ea pot să vină să se închine creștini din întreaga lume, nu numai din țara noastră, nu numai cei din Ucraina sau din România”.
Totodată, în cadrul unei conferinţe de presă, luat la întrebări şi critici, ÎPS Petru a fost nevoit să afirme că ar putea reveni şi la denumirea iniţială a Crucii, denumire ce figurează, de fapt, în toate actele oficiale, pe care, susţine presa, încă nimeni nu le-a anulat sau modificat.
Lasă un răspuns