Elevii și profesorii din Gimnaziul Cetireni vor participa la activități comune orientate spre combaterea fenomenului de bullying în comunitatea lor

 

TatÎn scurt timp, la gimnaziul din Cetireni va fi amenajat și dotat un spațiu special pentru consilierea victimelor bullying-ului și vor fi organizate activități complexe pentru conștientizarea și cultivarea toleranței zero față de acest fenomen. Totul – grație proiectului „Toleranța oferă Șansă. Diminuarea fenomenului bulliyng în Gimnaziul Cetireni, raionul Ungheni”, implementat de AO Asociația de Educație Civică (AEC) „Viitorul Începe Azi”, în parteneriat cu gimnaziul, primăria și biblioteca publică din localitate. Proiectul a fost lansat pe 17 noiembrie.

Potrivit lui Constantin Stratulat, președintele AEC „Viitorul începe azi”, scopul acestui proiect este de a crea un mediu prietenos în școală, care va sta la baza unui mediu sănătos acasă și în stradă. „Faptul că trăim într-o societate în care lumea este dezorientată, inclusiv la nivel emoțional, suntem nervoși, indiferenți, duce la anumite discrepanțe, inclusiv la marginalizarea sau izolarea unor copii, ceea ce este foarte grav. Ne dorim ca, prin crearea unui mediu prietenos în școală, să favorizăm un climat mai bun pentru noi toți”, a menționat Constantin Stratulat.

Conform Unicef.org, bullying-ul este o formă specifică de agresiune, cu caracter repetitiv, sistematic, îndreptat împotriva unei persoane care are dificultăți în a se apăra, în scopul demoralizării acesteia, a diminuării stimei de sine și a minimalizării rolului în grupul social. Spre deosebire de violența fizică, bullying-ul include violență verbală (insulte, porecle și amenințări), violență relațională (izolare, răspândire de zvonuri) și violență în mediul online – cyberbullying-ul (postarea în public a mesajelor, pozelor denigratoare etc.).

„Documentându-mă bine la acest capitol, am dedus că ne confruntăm cu această problemă care are urmări grave asupra dezvoltării psiho-emoționale a copiilor. De aceea, este important ca aceste cazuri de bullying să fie identificate la o vârstă cât mai fragedă a copiilor, astfel ca ei să conștientizeze că nu este bine să tolereze acest fenomen. De asemenea, să fie informați despre cum să intervină în asemenea situații”, mai spune Constantin Stratulat.

În urma implementării acestui proiect, cei 180 de elevi care-și fac studiile în cadrul gimnaziului, dar și cele 17 cadre didactice, vor participa la o serie de instruiri și se vor implica în diverse activități prin care se va încerca diminuarea impactului negativ a fenomenului bullying în rândurile elevilor.

Cadrele didactice din gimnaziul Cetireni au întreprins și o vizită de studiu la Liceul Teoretic Sculeni, instituție, care are o experiență bună în ce privește abordarea, gestionarea și diminuarea fenomenului de bullying în rândurile elevilor. „Pentru a gestiona cu succes un proiect este nevoie de o mare experiență, pe care noi am acumulat-o cu anii, astfel încât un proiect, care necesită noi abordări și tehnici de lucru cum este fenomenul bullying a fost ușor de implementat. Acum vedem rezultatele muncii noastre și acest fapt ne bucură mult”, a menționat Iulia Ciuvaga, directoarea Liceului Sculeni.

În cadrul vizitei, Galina Boimistriuc, psihologa Liceului Sculeni, a venit cu o recomndare pentru cadrele de la Cetireni: „Este binevenit ca în activitățile proiectului să fie implicați și părinții elevilor, iar ideal ar fi să fie desfășurate activități de informare și conștientizare cu participarea cuplurilor părinte-copil”.

La rândul ei, Elena Gorincioi, directoarea Gimnaziului Cetireni, consideră că implementarea unui astfel de proiect în instituția pe care o conduce va favoriza relațiile amicale dintre copii și va crește gradul de conștientizare a impactului negativ pe care-l are bullying-ul asupra personalității unui copil. „Școala depune tot efortul, prin intermediul profesorilor, diriginților, să altoiască la copil anumite deprinderi frumoase, însă uneori nu este suficient. La activitățile planificate din cadrul proiectului, ne propunem ca elevii să fie implicați direct, astfel, să li se contureze un comportament decent atât în mediul școlar, cât și în cel din familie sau stradă”, spune directoarea.

Organizatorii au dat asigurări că, prin intermediul activităților planificate în proiect, vor încerca să răspundă necesităților de instruire și dezvoltare de competențe ale cadrelor didactice din Gimnaziul Cetireni, în ceea ce privește abordarea și gestionarea comportamentelor de bullying. Iar prin intermediul concursului de desen tematic, teatrului social și organizării unei școli de vară planificate pentru perioada următoare, responsabilii de proiect spun că vor încerca să reinformeze și să sensibilizeze nu doar elevii, ci și întreaga comunitate, cu privire la acest fenomen.

Cadrele didactice și-au exprimat intenția de a multiplica efectul proiectului prin coagularea eforturilor pedagogilor și elevilor de la Liceul Sculeni și Gimnaziul Cetireni, împărtășind experiența acumulată, tehnicile de lucru și implicând în activități profesori și elevi din  școlile din localitățile vecine.

Tatiana Tesliuc


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *