Trofeul „Alexandra Grajdian” pentru curaj și inovație în promovarea educației incluzive a ajuns la Ungheni
Două instituții din Ungheni au fost premiate în cadrul evenimentului „Gala Educației Incluzive 2021 și decernarea Trofeului „Alexandra Grajdian” pentru curaj și inovație în promovarea educației incluzive, care s-a desfășurat în luna decembrie a anului 2021.
Astfel, trofeul „Alexandra Grajdian” i-a fost acordat creșei-grădinițe „Guguță” din Ungheni.
Iar Liceul „Alexandr Pușkin” din Ungheni a primit o mențiune specială pentru promovarea educației incluzive.
„Este o mare onoare și înaltă apreciere adusă întregului colectiv al grădiniței „Guguță””, a afirmat cu mândrie Emilia Cucuruzac, directoarea creșei-grădinițe „Guguță” din Ungheni, după eveniment.
Creșa-grădiniță „Guguță” a fost propusă de către 7 instituții pentru a candida la această distincție. A urmat apoi un șir de proceduri, care au fost conștiincios îndeplinite, pentru a trece în următoarele etape. „Din momentul în care am auzit „10 ani de activitate” am fost extrem de emoționată. Până la urmă, vorbim despre niște succese, care nu atât de ușor se obțin”, a exclamat directoarea.
Potrivit Emiliei Cucuruzac, chiar de la deschiderea grădiniței, au fost incluși copii cu cerințe educaționale speciale, care prezentau diverse dificultăți: și locomotorii, și cognitive, dar și copii cu spectrul autism. „Grădinița noastră este pentru toți copiii, indiferent de etnie, dificultate, limbă vorbită. Rolul educatorului este de a-l primi pe copil așa cum este el”, a precizat Emilia Cucuruzac.
Directoarea a dat asigurări că corpul didactic este unul foarte bine pregătit și instruit de către cei mai buni experți în educație incluzivă. Pe lângă corpul didactic bine pregătit, în grădiniță este constituită și o echipă de specialiști cu un set întreg de servicii specifice: logoped, psiholog, cadre didactice de sprijin și kinetoterapeut.
La moment, în instituție sunt 21 de copii cu cerințe speciale educaționale. Sunt copii cu spectru
autism, diferite tulburări de limbaj, comportament, chiar și deficit de atenție. Sunt și copii cu probleme fizice, dar mai puțini, comparativ cu anii precedenți. „Fiecare din noi trebuie să ne dăm aportul și toată priceperea nostră pentru a ajuta acești copil. Uneori nu doar copilul, dar și familia are nevoie de consiliere”, a opinat Emilia Cucuruzac.
Timp de 10 de ani de când activează grădinița, în total, aici au fost implementate 27 de proiecte, menite să faciliteze integrarea tuturor copiilor, în special al celor cu cerințe educaționale speciale (CES).
NOTĂ: Trofeul „Alexandra Grajdian” pentru curaj și inovație în promovarea educației incluzive, reprezintă o distincție acordată de către Asociația Obștească Alianța, ONG-urilor active în domeniul Protecției Sociale a Copilului și Familiei (APSCF), instituțiilor care au avut o contribuție substanțială și de durată în dezvoltarea și promovarea educației incluzive. Trofeul se acordă pe un termen nelimitat.
Tatiana Tesliuc
Lasă un răspuns