Cetățenii ungheneni întreabă autoritățile, iar acestea răspund

În anul curent, municipiul Ungheni s-a transformat într-un adevărat șantier. În foarte multe zone, pe foarte multe străzi au avut și continuă să aibă loc săpături. Se construiesc sisteme noi de canalizare, de apeduct. Toate aceste săpături creează disconfort și oamenii sunt în drept să întrebe cât va mai dura?

În rândurile ce urmează veți găsi răspunsul la câteva dintre întrebările cele mai frecvent adresate. Autoritățile publice locale răspund la înrebările cetățenilor.

Cât vor mai dura lucrările pe strada Alexandru cel Bun?
Pe strada Alexandru cel Bun se instalează trei țevi noi de apeduct: una cu diametrul de 300 mm și alte două cu diametrul de 63 mm. Deși se planifica finalizarea lucrărilor într-u timp restrâns, acestea durează, deoarece constructorii se confruntă cu o problemă de care nu s-a știut. Este vorba de numeroasele cabluri electrice instalate pe sub pământ de-a lungul timpului și care nu au fost incluse în planurile topografice. Din acest motiv, se lucrează, în multe cazuri, manual, pentru a nu crea deranjamente la sistemul de electricitate. Constructorii fac tot posibilul ca să urgenteze lucrările respective.

Când vor fi reabilitate străzile din cartierul Dănuțeni, unde a fost construit sistemul de canalizare?
În acest an, se planifică începerea lucrărilor de reabilitare a străzilor: Nucului, Cetireni, Doina, Miorița, Luceafărul, 31 August, Tereza Sobolevschi, precum și a stradelelor: Miorița, Luceafărul, 31 August. Urmează să fie reabilitate și alte 3 străzi: Iacob Ciachir, Independenței și Constantin Moruzzi – pe segmentele de la intersecția cu strada Tereza Sobolevschi până la intersecția cu strada Petru Rareș, restul porțiunilor de aici fiind construite recent. Lungimea totală a drumurilor ce vor fi reabilitate este de 4875 de metri.
Urmează să fie selectat antreprenorul care va efectua lucrările de reabilitare a străzilor și stradelelor din sectorul Dănuțeni. La intrarea în oraș dinspre Cetireni a fost depozitat materialul de construcție. Pentru a-l securiza, în jur a fost săpat un șanț.
Acum, mai e nevoie de timp pentru a vedea dacă toate tasările au fost efectuate calitativ (pământul, în urma săpăturilor, nu se lasă) și apoi se va purcede la reabilitarea drumurilor respective. Varianta optimă e ca reabilitarea drumurilor să fie făcută când afară e cald. De notat că lucrările de reabilitare a acestor drumuri sunt prevăzute pentru anii 2021-2022.

Pe strada Petru Rareș, care a fost asfaltată cu doi ani în urmă, s-au făcut acum săpături. Nu se putea prevedea acest lucru și mai întâi să se sape, apoi să se asfalteze? Când va fi reabilitată această stradă?
În momentul când a fost obținută finanțarea pentru proiectul Agenției de Dezvoltare Regională (ADR) Centru privind construcția traseului Ungheni (de la strada Petru Rareș) – Cetireni – Alexeevca, nu se cunoștea că va fi extinsă rețeaua de canalizare în sectorul respectiv. Proiectrul privind rețeaua de canalizare a fost acceptat mult mai târziu decât proiectul privind construcția drumului. S-a săpat doar pe o porțiune a străzii, în acest scop fiind obținută permisiunea ministerului de resort. O altă soluție nu exista. Pe acel segment a fost instalată o țeavă cu diametrul de 400 mm, prevăzută de proiectul de extindere a rețelelor de canalizare în sectorul Dănuțeni. ADR Centru, cea care implementează proiectul respectiv, dă asigurări că, în scurt timp și în funcție de condițiile meteo, învelișul de asfalt va fi reabilitat. Trebuia să existe o pauză, pentru a se vedea că pământul a fost bine tasat și nu vor mai exista denivelări.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

One Comment

  • Buna ziua spuneti varog str.Aurel David este inclusa in proect pentru constructia drumului si a apeductului ca sa intelegeti strada ceea e strasnica sunt niste calee de junate de metru e imposibil de mers pe acel drum

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *