WEB POETICA – un proiect educațional transfrontalier al Liceului „Gheorghe Asachi” din Ungheni

În perioada ianuarie – aprilie 2021, Liceul „Gheorghe Asachi” din Ungheni, în parteneriat cu Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” din Suceava (românia) a desfășurat Proiectul educațional „WEB POETICA. Îndrăgim textul poetic, dezvoltând competența digitală”.
Potrivit Martei Istrati, coordonatoarea proiectului, acesta a fost realizat în cadrul Programului „Educație online fără hotare”, implementat de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova și Primăria municipiului Chișinău.

„Proiectul și-a propus să creeze, pentru elevii de 13-19 ani, un teren de învățare colaborativă (interregională și transfrontalieră), în spațiul virtual, cu scopul de a promova, printr-un program complex de activități extracurriculare, lectura creațiilor poetice ale scriitorilor români, valorificând aspectul interdisciplinar și utilizând noi instrumente WEB 2.0. pentru crearea propriilor produse digitale”, povestește Marta Istrati.

La primii cei 48 de elevi de beneficiari ai proiectului, s-au alăturat încă peste 40 de elevi din alte 6 instituții de învățământ din republica Moldova și România, printre care și elevi de la Liceul „Vasile Alecsandri” din Ungheni, dar și „Mihail Sadoveanu” din Călărași.

„Fiecare săptămână venea cu o temă nouă pentru lecturile independente și colective de texte poetice, iar prin aplicațiile de studiere online, elevii au fost antrenați în diverse activități – ateliere de lectură și de creație, dialoguri și recitaluri virtuale, tururi 3D, expoziție interactivă de pictură, grafică și poezie pe un perete virtual, concurs de produse digitale etc”, a menționat coordonatoarea proiectului.

Astfel, în această perioadă, elevii au descoperit și au aplicat numeroase instrumente cu acțiune digitală, pentru realizarea propriilor produse interactive pornind de la textele poetice lecturate: itemi și jocuri interactive, animații și colaje video, portofolii virtuale, cărți digitale, prezentări interactive și avatare vorbitoare.

„Elevii entuziasmați au confirmat așteptările organizatorilor acestui proiect: promovarea deprinderii de citire de plăcere, înţelegerea textului poetic prin raportare la contextul istoric și alte ramuri ale artei, cultivarea respectului şi aprecierii faţă de poeții noștri, astfel încât pasiunea pentru acest gen literar să fie durabilă şi continuă, dezvoltarea de abilităţi digitale și valorificarea calitativă a timpului liber al elevilor în context Covid-19, facilitarea colaborării profesorilor și elevilor din Republica Moldova și România”, a conchis Marta Istrati.

Natalia Junghietu

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *