Oameni de lângă noi. Larisa Darii – ”Educatorul anului 2020”

A fi educator presupune răbdare, perseverență, flexibilitate, creativitate și dragoste față de cei micuți. Asemenea calități le întruchipează și Larisa Darii, educatoare la grădinița „Licurici” din Ungheni, care, recent a obținut și titlul de ”Educatorul anului” în cadrul concursului național „Pedagogul Anului 2020”, dar și premiul de 50 mii lei.  
Meseria de educator
Crescută într-o familie de pedagogi, influențată pe parcurs de prima educatoare de la grădiniță – aceștia au fost factorii care i-au marcat copilăria, apoi au ghidat-o spre alegerea viitoarei meserii, își amintește cu nostalgie Larisa Darii. Nu se vede în alt rol, decât cel de a educa copiii de vârstă preșcolară. Se consideră norocoasă că, în calitate de educator poate modela caractere, poate dezvolta anumite aptitudini și abilități la cei mici. „Pentru mine, a fi educator, echivalează cu sufletul, deoarece necesită foarte multă implicare și dăruire. Fără efort, fără vocație, fără sacrificii, fără muncă depusă zi de zi nu ajungi la nici un rezultat”, a subliniat dânsa.
Își dorește ca educatorul să fie privit cu alți ochi, să fie prețuit pentru ceea ce face. ”Copiii sunt diferiți, cu caractere, dorințe și necesități pe care trebuie să le descoperi și să îi prețuiești pe fiecare în parte,” a mai subliniat Larisa Darii.
Participarea la concurs
Participarea la concurs a motivat-o să tindă spre autoperfecționare, să își cunoască și să își valorifice gradul și nivelul de cunoștințe de care dispune. ”Fiind încurajată de colegii de breaslă, de familie și din dorința proprie de a-mi atinge niște scopuri binedefinite, am aplicat la concurs!”, povestește educatoarea.
Recunoaște că a făcut față cu brio celor trei etape ale concursului, nu au apărut dificultăți în ceea ce privește pregătirea teoretică. Totuși a întâlnit un impediment, nu atât din punct de vedere al gradului de dificultate, ci de modul în care s-a realizat activitatea “Ora publică”.
”Regulamentul prevede organizarea unei activități cu o grupă de copii necunoscută de educator, însă din cauza epidemiei, activitatea s-a desfășurat la grupa mea de copii, doar că online”, mai povestește educatoarea. Totuși, recunoaște că a avut mari emoții. ”Nimic nu se compară cu asistarea la activitate a unei comisii prezente fizic, iar ”robotul” (calculatorul), care uneori, prezenta careva erori tehnice, mi-a creat o stare de discomfort”, a subliniat dânsa.
Motivarea spre succes
De-a lungul celor nouă ani de activitate, Larisa Darii, a obținut gradul didactic doi, a participat ca formator raional la diferite traininguri, iar odată cu câștigarea concursului i s-a acordat și gradul didactic I, acesta fiind unul din beneficiile concursului. ”Pe viitor, îmi doresc să aplic la doctorat. Toate aceste studii și obținerea gradelor didactice, doar îți sporesc diferite avantaje pentru a te ridica pe scara profesională”, a menționat dânsa.
Fiind întrebată cum a reușit să își atingă scopul, Larisa Darii a răsuns: ”În spatele tău este o echipă și nu vrei să dezamăgești pe nimeni. E foarte important să ai susținere din partea instituției în care activezi, care mi-a oferit un grad înalt de încredere”, a precizat dânsa.
Motiv de mândrie
Se simte mândră că a putut să îmbine două domenii care îi sunt deopotrivă dragi: cariera și familia. Nu și-a dorit niciodată să plece din țară, vrea să rămână aici, să își crească cele trei fete în armonie și să le ofere educație aleasă. ”Mă simt fericită de faptul că fetele mele se pot mândri cu mine”, a spus ea cu mândrie.
Referitor la premiul bănesc pe care l-a primit, Larisa Darii a subliniat că tot în educație dorește să-i investească. ”Vreau să-mi reînnoiesc biblioteca personală, să susțin implicarea copiilor mei în cercurile de creație la care sunt înscriși. Voi avea nevoie de un buget oarecare pentru a-mi îndeplini visul de a aplica la doctorat, dar și mai am careva planuri ce ține de amenajarea grupei în care activez”, a conchis dânsa.
NOTĂ: Concursul „Pedagogul anului” se desfășoară în fiecare an de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și are drept scop de a spori prestigiul profesiei de pedagog (educator), de a promova experienţa avansată şi inovatoare; să motiveze cadrul didactic pentru autoformare şi formare continuă.
 

1 afișări

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *