Reforme în domeniul vamal și de facilitare a comerțului

vamaServiciul Vamal al Republicii Moldova organizează pentru agenții economici
sesiuni de informare ”Reforme în domeniul vamal și de facilitare a comerțului”
Aproximativ 300 importatori, exportatori, transportatori și brokeri vamali participă, în perioada 19-22 aprilie 2016, la o serie de sesiuni de informare, organizate în incinta birourilor vamale Chișinău, Comrat, Bălți și Ungheni de către Serviciul Vamal al Republicii Moldova, în parteneriat cu Programul USAID Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător BRITE.
Aceste evenimente vor scoate în evidență modificările recente cu impact asupra agenților economici și fac parte din seria de acțiuni de consolidare a dialogului dintre Serviciul Vamal și mediul de afaceri. Șefii Direcțiilor aparatului central al Serviciului Vamal se vor întâlni cu agenții economici pentru a discuta despre impactul procedurilor simplificate, statutului de AEO și vămuirii electronice asupra activității mediului de afaceri, dar și pentru a le comunica cele mai recente reforme în domeniul vamal: reducerea numărului de acte necesare vămuirii, amânarea plăților vamale și Tariful Vamal Integrat al Republicii Moldova– TARIM . Ultimele două reforme fac parte din seria de soluții promovate în cadrul Campaniei ”Update Moldova”. Aceasta are drept scop ameliorarea climatului de afaceri și reducerea costurilor și riscurilor activității de întreprinzător în Moldova și este realizată cu susținerea Programului Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională „Comerț, Investiții și Reglementarea Activității de Întreprinzător” (BRITE).
Agenții economici prezenți au posibilitatea să obțină mai multe informații privind mecanismul de amânare a achitării plăților vamale, condițiile pe care trebuie să le întrunească importatorii pentru a putea beneficia de această facilitare, precum și avantajele pe care le oferă această reformă. De la reprezentanții Serviciului Vamal ce activează în domeniul reglementărilor netarifare și clasificarea mărfurilor, întreprinzătorii află mai multe despre modul în care vor putea utiliza baza de date exhaustivă de acte permisive TARIM, precum și despre eforturile de a exclude dublările nejustificate de acte permisive la importul și exportul de mărfuri.
Adițional, în vederea creșterii nivelului de informare al agenților economici, Serviciul Vamal a elaborat o serie de ghiduri privind diferite proceduri și regimuri vamale, care vor fi distribuite tuturor agenților economici pe suport digital.
Agenții economici sunt invitați să se înregistreze la sesiunea de informare, apelând la numărul 079705271, sau transmițând un mesajla angela@cdr.org.md.
Evenimentele au avut loc conform următorului program:
Birou vamal Chișinău – 19 aprilie 2016; Birou vamal Ungheni – 20 aprilie 2016;
Birou vamal Bălți – 21 aprilire 2016; Birou vamal Comrat – 22 aprilie 2016.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *