Ministrul Transporturilor amenință cu RĂZBOI compania OHL ZS, dacă nu va finaliza proiectele de reconstrucție a drumurilor până la finele anului

Imagine: realitatea.md

Imagine: realitatea.md
Imagine: realitatea.md

Discuțiile aprinse pe marginea reabilitării drumului R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni continuă. Astăzi ministrul Transportului Iurie Chirinciuc amenință compania OHL ZS, cea care a fost contractată pentru îndeplinirea lucrărilor, cu război mediatic în cazul în care proiectele nu vor fi realizate până la finele anului după cum, din nou, au promis. 
Contractul cu referire la prima porțiune de drum – Strășeni-Bahmud a fost realizat în proporție de 10 la sută, în pofida faptului că până în prezent era prevăzut realizarea contractului în proporție de 70 la sută. De la începerea proiectului, pentru acest contract i-au fost achitate companiei 4 milioane de euro din totalul de 27 de milioane.
Cel de al doilea obiect este centura de ocolire de la Ungheni, care a fost realizată în proporție de 12 la sută, pe când trebuia deja să fie realizată în proporție de 80 la sută. Până acum, pentru acest contract s-a achitat 9,1 milioane de euro din totalul de 10,7 milioane de euro
„Astăzi a avut loc a cincea sau a șasea întâlnire dintre Ministerul Transporturilor și  Infrastructurii Drumurilor cu OHL ZS. Situația este critică. Suntem aproape cu toții într-o situație proastă, însă compania stă și mai rău”, spune ministrul Chirinciuc. „Ei promit ca situația se va schimba, dar pe noi ne interesează contractele să fie realizate în termen și calitativ”, declară șeful de la Transporturi.
În caz contrar, acesta amenință că va declanșa un război mediatic, astfel încât compania să nu mai poată beneficia de vreun contract în regiune.
Ultimele promisiuni
Ultimele promisiuni ale companiei sună în felul următor:

  • Din 9 martie încep lucrarile.
  • Din 15 aprilie se va da mobilizare totală.
  • Până la finalul anului, contractul cu referire la centura de ocolire de la Ungheni va fi realizat în proporție de 100% celălalt- 90%.

Pentru fiecare zi de întârziere, compania va achita penalități.
În joc este și imaginea companiei, care, potrivit lui Chirinciuc, pe parcursul a zeci de ani de zile și-a creat o reputație bună și pe care ar putea-o pierde cât ai zice pește.
Rezilierea contractului, misiune imposibilă deocamdată
Rezilierea contractului este o misiune imposibilă, deocamdată. Rezilierea contractului ar putea avea loc în situația în care există o întârziere foarte mare, iar inginerii care au inspectat teritoriul relevă că teoretic, proiectele pot fi finalizate în termen.
Potrivit lu Chirinciuc „rezilierea contractului ar fi cea mai simplă soluție, dar si o pierdere mare de timp, de cel putin un an de zile. Va trebui organizată o nouă licitație, stabilite care sunt cheltuielile pe acest sectoare. Necesar va fi și un termen mai mare de executare a lucrărilor, și o valoare mult mai mare pentru plata serviciului.”
Sursa: bani.md


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *