Educaţia incluzivă a prins contur la gimnaziul Peticeni
Sărbătoare dublă, pe 14 februarie, la Gimnaziul din Peticeni. Pe lîngă faptul că elevii şi pedagogii de aici au marcat, printr-un spectacol deosebit, ziua naşterii celui ce a fost şi va rămîne pentru totdeauna poetul neamului nostru, Grigore Vieru, ei au au sărbătorit şi deschiderea unui centru de resurse pentru copiii care necesită o educaţie specială.
„Nici nu ştiu ce ar trebui să fie astăzi pentru noi prioritar: ziua de naştere a marelui poet sau deschiderea Centrului de incluziune”, a făcut o remarcă vicepreşedintele raionului Călăraşi, Vasile Timofte, prezent şi el la eveniment. Imediat însă a venit şi cu un răspuns „Cred că este foarte bine să aducem astăzi un omagiu lui Grigore Vieru prin deschiderea Centrului respectiv”. Elena Gonţa, şefa Direcţiei Învăţămînt Călăraşi, şi-a exprimat bucuria, public, pentru faptul că la Gimnaziul din Peticeni a prins contur ideea de a promova educaţia incluzivă. Este un lucru foarte important, iar despre aceasta a vorbit Iulia Lozinschi, directoarea gimnaziului. „O şcoală bună trebuie să fie prietenoasă tuturor copiilor. De aceea ne-am gîndit că ar fi foarte bine ca şi copiii cu cerinţe educaţionale speciale să beneficieze de toate condiţiile, în localitatea lor, pentru a se dezvolta armonios alătuir de semenii lor”, a subliniat dînsa.
Beneficiarii Centrului vor avea parte de terapii individuale, consiliere psihologică, orientare profesională şi dezvoltarea deprinderilor de autoadministrare, dar şi de recreere. Totodată, menirea Centrului respectiv este şi de a-i instrui pe părinţii acestor copii, astfel ca ei să ştie cum să se comporte cu ei, cum să-i ajute şi să-i susţină în toate.
Potrivit Iuliei Lozinschi, pentru reparaţia Centrului, dar şi procurarea mobibilierului şi materialelor didactice, s-au cheltuit peste 42 mii de lei. Partea leului, 30 de mii de lei, au fost alocaţi de Consiliul Raional Călăraşi, restul fiind din fondul gimnaziului.
La Peticeni îşi fac studiile 123 copii, trei dintre care sînt cu cerinţe educaţionale speciale.
Lasă un răspuns