Curios. Somnul de la prînz – bun sau nu prea?

Imagine simbol: pentruea.md

Imagine simbol: pentruea.md
Imagine simbol: pentruea.md

Pe cît de mult uram momentul somnului de după-amiază cînd eram copii, pe atît ne-am dori acum, ca adulţi, să ni-l mai permitem. Cînd eram mici, ni se spunea că trebuie să dormim dacă vrem să creştem mari, deci era benefic. Dar acum?
Corpul uman, prin ritmul său biologic, ne transmite invariabil nevoia de a dormi în jurul prînzului sau între orele 15.00 – 17.00. Ce se întîmplă cînd cădem pradă acestei nevoi? Ei bine, veştile nu sînt toate bune: specialiştii susţin că somnul din timpul zilei sporeşte riscul de a avea tulburări cu odihna nocturnă, considerată a fi cea mai importantă pentru regenerarea organismului.
Dacă reuşim să rezistăm în timpul zilei, spun experţii, vom reuşi să dormim mai adînc noaptea, fenomen generat de o substanţă din creier, adenozina. Nivelul acesteia creşte cu fiecare oră de veghe din timpul zilei, iar efectele se simt în timpul nopţii, căci induce un somn odihnitor.
Totuşi, un pui de somn în timpul zilei are şi cîteva beneficii. Studiile demonstrează că persoanele care se odihnesc în timpul zilei au performanţe mai bune la locul de muncă, se concentrează mai bine, iar reprizele scurte de somn “spală” hipocampusul, o zonă a creierului responsabilă de memoria pe termen scurt. Astfel, face loc noilor informaţii.
Prea mult somn la prînz însă ne poate face să ne simţim ameţiţi, aşa că indicat este să nu stăm în pat mai mult de 20 de minute.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *