Noi dinastii – de oameni de afaceri

cojocaru

cojocaru
În fotografie: Dionis şi Iaroslav Cojocaru imediat după gala de premiere „Businessmanul anului 2012”
Fotografie: Victor Paluţa

Tată şi fiu. Primul şi-a început businessul în anul 1991. Al doilea – de cînd se ţine minte. De fapt, din 2007. Primul – aşezat la vorbă şi deja cu o doză mare de înţelepciune. Al doilea – entuziast, cu multe idei şi o doză mare de romantism.
Primul este Dionis Cojocaru, un om de afaceri care şi-a clădit businessul cărămidă cu cărămidă, încet, dar sigur, astăzi desfăşurîndu-şi activitatea la Ungheni şi Nisporeni. Al doilea este Iaroslav, feciorul lui, care i-a urmat calea şi care, în cei cîţiva ani de activitate, a reuşit să dea, vorba dînsului, cu capul în bară. Dar s-a ridicat şi a mers mai departe.
Acum două săptămîni, la festivitatea de premiere în cadrul concursului „Businessmanul anului 2012”, ambii s-au aflat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Dionis Cojocaru a fost declarat „Businessmanul anului în sfera comerţului”, iar Iaroslav Cojocaru – „Cel mai tînăr antreprenor al anului 2012”. Chiar dacă sînt obişnuiţi cu premiile, a fost plăcut. Şi pentru tată, şi pentru fiu. E încă o recunoaştere a meritelor lor.
„Ce contează cel mai mult într-o afacere?”, îi întreb. Ambii sînt într-un gînd. Corectitudinea. Trebuie să fii corect cu tine însuţi, cu cei de alături, cu partenerii, cu clienţii. Numai aşa vei obţine succese, numai aşa vei fi cu adevărat credibil şi vei fi respectat.
„Noi toţi sîntem în business: ne vindem capacităţile, atitudinea”, face o remarcă Iaroslav, dînd de înţeles că, de fapt, toată lumea ar trebui să fie corectă şi onestă.
Ambii ştiu ce vor şi ştiu cum să-şi realizeze ideile. Doar că tatăl este mai conservator. Aşa zice el. Iaroslav, în virtutea tinereţei sale, experimentează, vine cu noi metode de lucru. „L-am susţinut totdeauna”, spune Dionis Cojocaru cu referire la feciorul său, după care face şi explicaţiile de rigoare: „La început, a trecut o practică de agent economic la mine, după ce şi-a făcut studiile în domeniu. Mă bucur că nu s-a descurajat după primul eşec în afaceri. Mai apoi, avînd deja local, experienţă şi relaţii cu producători, a deschis un magazin care, cred, peste cîţiva ani, va fi unul dintre cele mai solicitate la Ungheni”. Iaroslav îl întrerupe: „El este deja! Mă mîndresc că sîntem un magazin cu propria identitate, cu brandul său. Poate că încă sîntem mici,  dar mari în viziuni, în realizări. Chiar avem foarte multe realizări”.
Ambii fac bani, ştiu ce înseamnă asta. Nu e deloc simplu, căci implică multă muncă, nopţi nedormite, idei noi, mişcare permanentă.
Ambii au frumoase realizări în plan social. Dionis Cojocaru susţine în permanenţă fotbalul pentru copii, organizînd, de mai bine de zece ani, împreună cu Asociaţia raională de fotbal, Cupa „Magirus”. Este alături de veteranii războiului din Afganistan, din Transnistria, de participanţii la lichidarea avariei de la Cernobîl. „Susţinem foarte multă lume. Dacă trebuie, îi ajutăm”, spune simplu. Iaroslav Cojocaru este mereu alături de cele mai importante evenimente culturale. Îi place să spună că e partener, nu sponsor. Or, parteneriatul presupune mult mai mult decît să oferi doar bani. „Nu ne implicăm în evenimente care nu ne plac, căci scopul nostru e ca oamenii să înţeleagă ce înseamnă calitate”, face dînsul o remarcă.
Nici tatăl, nici feciorul nu regretă că au ales calea businessului. Cum să regrete? Le place dinamica, mişcarea, schimbarea. Businessul pentru ei nu înseamnă să-ţi etalezi palatele sau maşinile luxoase. Businesul pentru ei înseamnă muncă şi seriozitate.
UNGHENI | Lucia Bacalu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *