Endava Moldova: 2012 – un an bun pentru sectorul IT

GodiacEndava Moldova achită în bugetul Moldovei impozite şi taxe de peste 5 milioane de lei pe an. Ceea ce înseamnă că fiecare angajat al Endava asigură cu pensii cel puţin 3 persoane în etate. Cu 250 de angajaţi, numărul de pensii medii pe care statul le plăteşte indirect, din banii Endava, ajunge la aproximativ 800 de pensionari
Am dicutat cu Nicolae Godiac, Director Operaţional, Endava Moldova ca să aflăm mai multe detalii despre situația sectorului IT în Moldova și componentele reușitei unei companii de succes.
Anul 2012 a fost un an bun pentru sectorul tehnologiilor informaţionale. Guvernul a menţinut facilităţile fiscale pentru companiile din domeniu, iar la solicitarea acestora, a mărit numărul de locuri cu finanţare din bugetul de stat a studenţilor admişi la specialităţile cu profil IT.
Cea mai bună investiție este investiția în educaţia
Compania Endava derulează programe de internship pe parcursul întregului an, în care studenţi sau proaspăt absolvenţi, fac un stagiu de 3 luni. În anul 2012 au fost 35 de interni, iar dintre aceştia, 25 au primit oferte de angajare. Cel mai recent program de internship a început la 19 noiembrie 2012, iar următoarele sunt planificate să înceapă la 11 martie şi, respectiv, 1 iulie 2013.
educatie
Compania susţine constant evenimentele IT care se organizează la Chişinău, atât financiar, cât şi cu experţi. Pentru prima dată în Moldova, a fost organizat, de către ATIC, evenimentul Code Camp, o conferinţă IT pentru studenţi şi profesionişti IT. Endava a contribuit la organizarea conferinţei, prin asigurarea prezenţei în calitate de speakeri a unora dintre cei mai buni specialiști ai săi din oficiul din Chișinău, dar și din oficiile din România.
Endava Moldova a organizat pe parcursul anului 2012 mai multe donaţii, care să facă mai uşoară instruirea tinerilor IT-şti. Cea mai importantă a fost echiparea cu mobilier a 3 laboratoare de la Facultatea Calculatoare, Informatică şi Microelectronică (FCIM) de la Universitatea Tehnică a Moldovei. Au fost aduse 42 de laptopuri, în valoare de peste 4,300 de lire sterline şi 80 de mese în valoare de 8,000 de lire. Compania planifică să organizeze stagii de practică pentru studenţi, chiar la Universitate, pentru ca de instruire să poată beneficia cât mai mulţi studenţi.
Succesul în 9 nivele
Cel mai important eveniment pentru companie şi angajaţii săi a fost deschiderea, la 2 octombrie, a noului oficiu cu 9 nivele, care va permite creşterea constantă a numărului de angajaţi în următorii ani.
Endava Moldova a avut o creştere semnificativă, circa 25% în ultimul an. Numărul de angajaţi a crescut de la 200 la 250. Chiar şi aşa, obiectivul nostru este să atingem o creştere de cel puţin 30% pe an, în următorii 3 ani. Avem clienţi cu renume mondial, pentru care este nevoie de persoane foarte calificate. Pentru asta am creat mai multe programe de training şi dezvoltare profesională a angajaţilor. Totuşi, cea mai mare creştere a avut-o echipa de testare, care a înregistrat o creştere de 40%.
cladire
Clienții noștri
La moment, compania livrează din Moldova în jur de 50 de proiecte, majoritatea pentru clienți din sectorul financiar şi servicii online din SUA şi Marea Britanie, dar și proiecte destinate clienţilor locali din sectorul bancar şi cel public.
Cultura corporativă – o componentă a succesului
Endava Moldova are o cultură corporativă bogată. În 2012 au fost marcate în echipă mai multe evenimente, de la acțiuni de voluntariat la evenimente sportive. Cel mai recent a fost organizat de Crăciun, iar la eveniment au fost invitaţi angajaţii, cu partenerii de viaţă. Şi cei 130 de mici endavişti, copiii angajaților Endava, au primit cadouri de la Moş Crăciun.
Fotbal
Printre succesele Endava din 2012 este şi câştigarea competiţia IT Cup, desfăşurată între echipele companiilor IT din Moldova. „Endava oferă angajaților multe oportunității de socializare și organizăm activități prin care să-i încurajăm pe angajați să fie activi. Avem o echipă de fotbal, care participă la competiţii, avem un campionat intern de tenis, organizăm concursuri de fotografie şi un campionat intern de karting. În plus, noi le oferim în pachetul de beneficii rambursarea unei părți din cheltuielile de sport. Este vorba despre înot, fitness, tenis, în funcţie de preferinţele angajatului.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *