Segmentul feroviar Ungheni – Chişinău – Cuciurgan va deveni unul european
CFM va suporta pierderi de 100 milioane în urma reluării traficului feroviar prin regiunea din stânga Nistrului, din cauza reducerii distanţei parcurse de marfare, a declarat Valeriu Ciubuc, viceministrul Transporturilor.
„CFM nu jertfeşte cu reluarea traficului feroviar pe segmentul transnistrean, dar îşi va descreşte veniturile. Pe de altă parte va apărea segmentul feroviar pan european Ungheni – Chişinău – Cuciurgan”, a precizat Ciubuc.
Potrivit datelor Ministrului Transporturilor, după reluarea circulaţiei pe segmentul transnistrean
mai mult de 60% din traficul feroviar de mărfuri al CFM va fi direcţionat prin gările Bender şi Mateuţi.
La sfârşitul lunii martie premierul Vlad Filat a ajuns la o înţelegere cu pretinsul lider de la Tiraspol, Evghenii Şevciuk, în privinţa reluării traficului feroviar pe segmentul transnistrean până la începutul lunii mai.
Circulaţia trenurilor moldoveneşti pe segmentul transnistrean a fost restricţionată în 2004. Tiraspolul a impus filialelor CFM din regiune să treacă în subordinea sa, ca reacţie la „sancţiunile economice” impuse de Chişinău. Acum doi ani a fost reluată doar circulaţia trenului pe traseul Chişinău-Odesa, iar în prezent marfarele şi trenurile de pasageri circulă prin nordul Republicii Moldova.
Sursa: 24h.md
Lasă un răspuns