Colegiul Agroindustrial din Ungheni a participat la ediţia a V-a a Tîrgului Naţional al Firmelor de Exerciţiu din Moldova

Tîrgul Naţional al Firmelor de Exerciţiu
Sursa: edu.gov.md

Şcoala Profesională din Nisporeni și șase colegii din Republică, dintre care și Colegiul Agroindustrial din Ungheni au participat la ediţia a V-a a Tîrgului Naţional al Firmelor de Exerciţiu din Moldova.
„Tîrgul Naţional al Firmelor de Exerciţiu are loc în cadrul proiectului ECO NET, implementat de KulturKontact Austria, în colaborare cu Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova. Proiectul este finanţat de către Agenţia Austriacă pentru Dezvoltare, din sursele Cooperării Austriece pentru Dezvoltare”, a informat Lucia Bivol, coordonatorul proiectului ECO NET.
Circa 200 de elevi, membri ai Firmelor de Exerciţiu din cele şapte instituţii de învăţămînt, au concurat timp de două zile, simulînd promovarea produselor şi serviciilor, realizînd diverse operaţiuni de afaceri, imitînd situaţii profesionale reale etc.
Alina Şargu, coordonatorul Centralei Firmelor de Exerciţiu (CFE), a menţionat că, în cadrul expoziţiei din acest an firmele au demonstrat că pot amenaja un stand publicitar, prezentînd domeniul de activitate; au prezentat un proiect despre aportul firmei de exerciţiu în domeniul responsabilităţii sociale; au concurat la categoriile cel mai bun promoter şi cea mai reprezentativă mascotă a firmei. De asemenea, fiecare vizitator a avut posibilitatea de a simula tranzacţii, primind un card improvizat.
Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura a explicat că firma de exerciţiu este un concept didactic , bazat pe învăţarea prin practică. Este o simulare a unei firme reale, care oglindeşte operaţiunile lumii de afaceri reale, o imitaţie a unei situaţii profesionale reale, cu obiective educaţionale. Scopul firmei de exerciţiu este ca elevii să obţină competenţele cheie, care să le permită să se realizeze cu succes în lumea reală.
Viceministra educaţiei le-a spus elevilor că unul din elementele importante ale unei afaceri este comunicarea. Doar printr-o comunicare eficientă afacerile vor fi prospere, iar simulările ajută discipolii şcolilor profesionale şi colegiilor să achiziţioneze competenţe antreprenoriale şi şansa de a învăţa unii de la alţii.
Elevii Colegiului Agroindustrial din Ungheni au creat o firmă de exerciţiu, ALADIN S.R.L., prin intermediul căreia promovează producţia locală, adică covoarele şi ceramica de Ungheni. Nina Cvasniuc, elevă în ultimul an, directorul firmei, spune că, 12 elevi din cadrul colegiului sunt implicaţi în activitatea firmei respective. Pentru a promova produsele autohtone, ei au elaborat, diverse pliante, panouri publicitare, ghiduri etc. care sunt diseminate în scopul de a informa publicul despre calitatea, utilitatea, accesibilitatea produselor fabricate în orăşelul Ungheni.
Activitatea elevilor în cadrul firmei este monitorizată de Larisa Racoviţă, profesoară de discipline economice. Dumneaei spune că lucrul cu elevii în cadrul firmei îi permite să identifice, printre elevii colegiului, talente, competenţe antreprenoriale, caracteristice pentru viitorii oameni de afaceri. „ Şi aceasta ne bucură. Este o dovadă în plus că munca noastră la lecţiile teoretice nu este în zadar. În cadrul firmei de exerciţiu ne străduim să imităm situaţii de afaceri reale, desfăşurăm activităţi specifice procesului de producţie într-o companie. Participarea în cadrul Tîrgului Naţional al Firmelor de Exerciţiu ne dă posibilitate să ne familiarizăm cu experienţa altor colegi şi să valorificăm activitatea firmei noastre”, a afirmat Larisa Racoviţă.
Proiectul ECO-NET a fost lansat în 2005. În acest moment proiectul implică 7 instituţii de învăţămînt, 35 de Firme de Exerciţiu, 14 coordonatori ai Firmelor de Exerciţiu, 10 formatori. Circa 500 de elevi sunt implicaţi în acest proiect.
Sursa: edu.gov.md


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *