Ungheniul invadat de autoturisme
Mii de unităţi de transport stau la Ungheni în stradă, şi nu în locuri special amenajate pentru parcare. Situaţia nu se va schimba, susţine primarul Alexandru Ambros, deoarece nu există terenuri suficiente pentru garaje sau parcări. Unica soluţie este preluarea experienţei altor orașe cu un nivel de urbanizare echivalent cu cel al Ungheniului. „Acolo toate mașinile stau în stradă”, a subliniat edilul oraşului.
Dînsul a adus şi argumente în favoarea afirmaţiei sale. În oraş, la ora actuală, numărul unităţilor de tansport a ajuns la 9000. Circa 1200 dintre ele sînt asigurate cu garaje. „Nici un centru raional nu are patru cooperative de garaj, cu peste 1000 de locuri”, a remarcat primarul, după care a concretizat: „Pe vremuri, fiecare posesor de automobil avea garaj, dar, din moment ce a început să crească foarte rapid numărul de autovehicule, este imposibil să-i mai asiguri pe toţi cu garaje”.
La ora actuală, peste 8000 de autovehicule stau sub cerul liber. Pentru fiecare mașină e nevoie de cel puţin 12 m p. Deci, e nevoie de peste 10 hectare de teren pentru garaje sau măcar parcări autorizate. „Spuneți-mi, de unde să iau în intravilanul orașului Ungheni o asemenea suprafață? Ungheniul nu are atîtea terenuri”, a spus primarul Alexandru Ambros.
În plus, potrivit dînsului, mulţi ungheneni folosesc garajele în alte scopuri decît cel de a ține acolo mașina. În garaje oamenii țin murături, cîte un butoiaș cu vin etc., se mai întîlnesc cu prietenii. Mașina, în acest caz, este parcată undeva, mai aproape de locuinţă.
„Spuneți-mi, unde să parcăm toate autovehiculele”, a întrebat primarul, ca apoi să vină şi cu răspunsul: „Ceea ce putem face e să reamenajăm curțile, ca să construim acolo niște parcări autorizate. Dar n-o să încapă toate unităţile de transport acolo. Ele vor mai sta de-a lungul străzilor, așa cum stau la Iași, cum stau în alte orașe și nu se întîmplă nimic. Pe noi asta ne așteaptă”.
Lucia Bacalu
Lasă un răspuns