Imunitatea poate fi stimulată prin metode eficiente şi sănătoase

Nelea Alexeev,
medic internist în cadrul Centrului Medicilor de Familie Ungheni
Omul modern duce o viaţă haotică, derulată într-un ritm alert şi într-un mediu din ce în ce mai poluat. Absorbit de problemele cotidiene, neglijează constant alimentaţia sănătoasă, sărind de multe ori peste mese sau dînd o „raită” la fast-food, înlocuieşte apa cu băuturile catbogazoase şi apelează la antibiotice pentru cea mai mică viroză.
Un astfel de mod de viaţă are efecte nefaste asupra organismului şi duce la scăderea imunităţii. Cea mai uşoară cale spre o viaţă sănătoasă o reprezintă un sistem imunitar activ, care lucrează la eficienţa maximă. Pentru a întări imunitatea nu este necesar să luăm medicamente imunomodulatoare. Ea poate fi stimulată cu alte metode, mai eficiente şi mai sănătoase. Important e ca aceste metode să se efectueze metodic şi regulat.
MASAJUL este una dintre cele mai eficiente metode. Drenajul limfatic este o modalitate rapidă de debarasare a organismului de toxine. Stimularea fluxului limfatic duce la o mai bună nutriţie a ţesuturilor şi întăreşte sistemul imunitar. Specialiştii în limfodrenaj spun că aceasta este o metodă foarte revigorantă, acţionează nu numai superficial, dar şi asupra muşchilor şi organelor interne. Astfel de masaj ridică tonusul pielii şi al muşchilor, chiar elimină cîţiva centimetri din zonele problematice.
Pentru a atinge acest efect este necesar să se recurgă la această procedură cel puţin de două ori pe an. Numărul de sesiuni pentru fiecare persoană este calculat în mod individual, însă, pentru orice eventualitate, cursul trebuie să conţină minim şapte sesiuni.
ÎNVAŢĂ SĂ TE RELAXEZI CALITATIV. Stresul, în primul rînd, loveşte în imunitate. Aşa că încercaţi, în timpul sezonului rece, să vă păstraţi calmul şi să fiţi cît mai echilibrat emoţional. Una din metode ar fi Yoga, care este cea mai scurtă cale spre tine însuţi. Nu putem schimba circumstanţele din jurul nostru, dar cu ajutorul acestei practici putem schimba atitudinea proprie.
Ascultă cît mai mult muzică clasică sau instrumentală. Nu o dată, în centrele consultative pentru femei, medicii practică terapia prin muzică, mai ales în ceea ce priveşte femeile însărcinate. Rîdeţi cît mai mult, pentru că rîsul stimulează sistemul imunitar, scade nivelul de stres şi anxietate. S-a demonstrat că oamenii cu un bun simţ al umorului au o stare de sănătate mai bună. Opt ore de somn pe zi fac minuni pentru sănătatea dumneavoastră. Deficitul de somn duce la creşterea concentraţiilor de hormoni ai stresului care, la rîndul lor, acţionează în mod negativ asupra sistemului imunitar.
FACEŢI SPORT. Activitatea fizică în sine este o modalitate foarte bună de a te elibera de stres. Exerciţiile fizice stimulează formarea acelor hormoni care sînt implicaţi în asigurarea unei bariere sănătoase împotriva infecţiilor.
BEŢI CÎT MAI MULTĂ APĂ. Consumul unei cantităţi mai mari de apă este foarte important pentru sănătate, în special pentru piele, căci ea este prima barieră de protecţie a corpului nostru. Pentru a avea un proces hidro-salin echilibrat, trebuie să bem pe zi cel puţin 1,5-2 litri de apă. Dacă adăugăm în apă lămîie şi miere, atunci va curăţa organismul şi va oferi vitaminele necesare.
ALIMENTAREA CORECTĂ joacă la fel un rol important. Oamenii graşi se descurcă mai prost împotriva infecţiei. Încercaţi să vă menţineţi în formă, consumaţi cît mai multe fructe şi legume şi mai puţine alimente prăjite şi afumate. Nu uitaţi iarna de usturoi, ceapă, hrean şi muştar.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *