Centrul Medicilor de Familie alături de copiii sinistraţi din raion

Timp de două săptămîni, 17 copii din Măcăreşti, din familii ce au avut de suferit în urma inundaţiilor din luna iulie, se vor afla la Centrul de Reabilitare pentru Copii… „Sergheevka”, Ucraina, unde  îşi vor întrema sănătatea, beneficiind de proceduri balneo-sanatoriale şi de un suport psihologic adecvat.
Deplasarea şi aflarea lor la Sergheevka a fost posibilă, graţie implicării Ministerului Sănătăţii, în comun cu Centrul Medicilor de Familie din Ungheni, care sînt alături de sinistraţi. Astfel, a fost acordat suportul necesar pentru perfectarea documentaţiei juridice în regim de urgenţă, a fost asigurată şi perfectarea documentaţiei medicale, necesară pentru deplasarea copiilor peste hotarele republicii. Timp de o zi, toate actele erau deja în ordine. Conform unei decizii de Guvern, tuturor copiilor le-au fost eliberate, gratuit, paşapoarte internaţionale.
Lilia Scurtu, directorul Centrului Medicilor de Familie, a ţinut să le mulţumească, pentru operativitate, receptivitate şi promptitudine, şefului Biroului de evidenţă şi documentare a populaţiei, Oleg Rusnac, precum şi notarului Valentina Ciorbă, care au lucrat rapid şi peste program. Transportul a fost asigurat de Centrul Naţional Ştinţifico-Practic de Medicină Urgentă şi Centrul Naţional de Sănătate Publică din Chişinău.
Copiii vor fi însoţiţi, pe toată perioada, de Galina Şişcanu, asistentă medicală de familie de la Centrul de Sănătate Măcăreşti.
De notat că la vama cu Ucraina, grupul de copii din Măcăreşti a fost întimpinat de un reprezentant al Consulatului Republicii Moldova din Odesa, care a facilitat trecerea rapidă a hotarului şi i-a însoţit pînă la sanatoriul „Sergheevka”.
Potrivit Liliei Scurtu, copiii vor trăi clipe de neuitat, majoritatea dintre ei fiind pentru prima dată la mare. Ei vor reveni acasă pe 28 august.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *