România și Republica Moldova continuă dezvoltarea proiectelor comune. Podul Eiffel din Ungheni va fi reabilitat

Calea ferată Roman – Iași – Frontieră – Ungheni va fi reabilitată. Despre acest lucru a anunțat Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România.

„România și Republica Moldova continuă dezvoltarea proiectelor comune în vederea accesării fondurilor europene, fiind depuse încă două aplicații de finanțare comune prin cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Este vorba de dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere prin proiecte care vin în creșterea conectivității infrastructurii de transport rutiere și feroviare atât pe partea română, cât și pe partea moldoveană”, a scris dânsul pe pagina sa de facebook.

Potrivit lui, lucrările de reabilitare a căii ferate se vor face în două etape. În prima etapă vor avea loc lucrări de electrificare si „Light modernization” a liniei Iași – Granița, pe liniile directe si curente, iar în etapa a doua se vor desfășura lucrări de modernizare completă, pe liniile directe și deviate, care prevăd reutilizarea în procente mari a elementelor modificate în prima etapă, la care se adaugă lucrări de modernizare a clădirilor specifice căii ferate, introducerea ERTMS, sistem şi modernizarea instalațiilor electrice de tracțiune.

Lucrările se vor desfășura pe următoarele tronsoane: între Socola și Frontieră (RO) – 17 km de cale ferată și între Frontieră (RO) – Ungheni (MD) – 1,68 km de cale ferată unică, inclusiv pe podul de pe râul Prut

Totodată va fi reabilitat inclusiv și celebrul Pod Eiffel din municipiul Ungheni, care a fost principalul punct simbolic al podului de flori din anii ’90

Valoarea totală a proiectului este de peste 67 milioane euro, din care finanțarea UE o constituie  50%, restul fiind sprijinul CEF pentru beneficiarul român.

De menționat că de reabilitare și modernizare vor avea parte și podul Albița – Leușeni, linia de cale ferată Ploieşti Triaj – Focșani, Punctul de Trecere Frontieră comun România – Ucraina de la Halmeu, etc. „Obiectivul general al proiectelor transfrontaliere constă în asigurarea unei capacități adecvate a infrastructurii, a interoperabilității și eficienției serviciilor de trecere a frontierei dintre principalele vămi RO-MD atât pe cale rutieră, cât și feroviară”, a mai scris secretarul de stat al României.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *