Știați că raionul Ungheni are o hartă digitală? Ce presupune aceasta
Ravene (n.r. – vale strâmtă cu versanți abrupți), bazine acvatice, sirene electrice, pericol de alunecări de teren, risc de inundații, adresele instituțiilor de educație – toate acestea se regăsesc într-o singură hartă. E nevoie doar de un singur click pe suprafața meniului și obții, într-un timp scurt, informații, date concrete, cifre despre localitățile cu risc sporit de eventuale calamități naturale și dezastre tehnogene.
În cele 101 pagini însoțitoare, sunt informații din diferite domenii, despre specificul fiecărei zone, detalii despre fiecare regiune în parte.
„Scopul a fost digitalizarea hărților existente, accesibilitatea lor atunci când se fac întruniri, dar și pentru a oferi publicului interesat acces la informații pe diverse domenii”, afirmă Violeta Petre, directoarea Centrului Raional de Resurse și Atragere a Investițiilor din Ungheni.
Harta digitală a situațiilor de risc este disponibilă pe pagina oficială a Consiliului Raional Ungheni și o poate accesa oricine dorește.
„Realizarea hărții s-a făcut în urma solicitărilor din partea Serviciului de Pompieri și Voluntari din cadrul Direcțuiei Situații Excepționale Ungehni, care au dorit să aibă o hartă lucrativă, s-a decis implementarea acestei hărți digitale”, a precizat Violeta Petre.
Totodată, dânsa a venit și cu niște exemple în ce situații mai poate fi utilizată harta respectiv:. „Bunăoară, harta ar putea fi un model util pentru studenții ce se specializează în geodezie și topografie”.
Proiectul „Monitorizarea și protejarea în comun a mediului înconjurător în bazinul Mării Negre”– ALERT a fost inițiat în anul 2018 și are continuitate până în prezent. Acesta are ca obiectiv îmbunătățirea bunăstării populației din regiunile Bazinului Mării Negre prin creșterea durabilă și protecția în comun a mediului înconjurător și dezvoltarea unei legături transfrontaliere pe termen lung între parteneri în ceea ce privește mediul înconjurător și situațiile de urgență.
Harta conține o conglomerație de informație structurată, special creată pentru facilitarea activității Punctului Teritorial de Dirijare în Situații Excepționale. „În cadrul proiectului am instruit 80 de salvatori și voluntari din raionul Ungheni, privind participarea la lichidarea consecințelor sau la prevenirea acestora. De asemenea, a fost achiziționat mobilier, tehnică și o imprimantă”, mai afirmă dânsa.
La fel, în cadrul proiectului s-a mai procurat și o tablă digitală, un proiector și un laptop, ce se află în în subordinea Punctului Teritorial de Dirijare în Situații Excepționale.
Potrivit Violetei Petre, valoarea acestei hărți digitale, plus echipamentul și soft-ul e de 58 mii de lei. „Este un instrument util pentru Direcția Situații Excepționale. Având informațiile structurate, pot interveni mult mai exact și mai repede atunci când apare vreo problemă” a conchis Violeta Petre.
Tatiana Tesliuc
Lasă un răspuns