Mai aproape de lumea copiilor cu cerințe speciale. Ce au învățat educatorii unei grădinițe din Călărași
Personalul didactic al grădiniței „Lăstărel” din orașul Călărași a fost instruit cum să lucreze cu copiii cu cerințe educaționale speciale, cum să identifice timpuriu nevoile speciale ale copiilor, dar și cum să acorde asistență familiilor lor.
„Am obținut cunoștințe foarte bune cu referire la copiii cu ADHD (Tulburare de deficit de atenție și hiperactivitate), la cei cu autism, cu probleme de auz sau de văz. Cunoștințele le-am obținut prin activități concrete: ce să faci cu copilul, cum să-l ajuți”, a menționat Tatiana Spînu, directoarea grădiniței „Lăstărel”.
Totodată, au fost instruiți și părinții copiilor.
În total, peste 190 de cadre didactice de la grădinițe din trei raioane ale Republicii Moldova (Călărași, Cantemir și Sîngerei) participă la un proiect implementat de CNETIF în cooperare cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova și finanțat de UNICEF și Austrian Development Agency. Ca urmare a proiectului, 248 dintre acești copii au acces la educație incluzivă.
Grădinița „Lăstărel” din Călărași a fost redeschisă în anul 2007, după o perioadă de „paragină totală”, impusă de situaţia socio-economică dificilă din Călăraşi, dar şi din republică. În prezent, grădiniţa poate fi definită ca un paradis pentru copiii ce o frecventează, scria în 2013 Expresul.
Lasă un răspuns