Soluții pentru asigurarea funcționalității ascensoarelor în blocurile multietajate din Ungheni
Pe 9 februarie, la Primăria Ungheni s-a desfășurat o adunare cu locatarii blocurilor multietajate. Despre subiectele discutate și deciziile luate am discutat cu Alexandru AMBROS, primarul municipiului Ungheni.
Cum s-a desfășurat adunarea cu cetățenii?
Îmbucurător e faptul că cetățenii au manifestat interes sporit față de subiectele puse în discuție și am avut o prezență bună. De fapt, problema discutată este vitală pentru asigurarea funcționalității ascensoarelor din blocurile multietajate. Cetățenii înțeleg foarte bine că, din cauza neachitării plăților de către unii locatari, riscă să rămână fără ascensor. Responsabilii de colectarea plăților pentru ascensor s-au plâns că este destul de greu să fie acumulată suma integrală, adică tariful de 692,80 lei/lună, stabilit prin decizia Consiliul Municipal Ungheni în 2008. Cauza principală este că unii locatari se eschivează de la această plată.
Cum va fi soluționată această problemă?
Pentru început, s-a propus să se facă o actualizare a numărului de locatari care beneficiază de ascensor. Pentru fiecare scară responsabilul de adunarea plății pentru ascensor va întocmi o listă cu semnăturile tuturor locatarilor care utilizează liftul și var asigura plata pentru lift. Ulterior, va fi încheiat un contract de prestare a serviciilor între Asociația Proprietarilor de Locuințe Privatizate (APLP – președinte, Nicolae Rusu) și fiecare cetățean care s-a înscris în listă. În contract va fi indicat și numărul de persoane ce locuiesc într-un apartament.
Să înțelegem că gestionarea deservirii ascensoarelor va trece în responsabilitatea APLP?
Da. Reieșind din discuțiile purtate cu cetățenii, am convenit că aceasta este una dintre cele mai bune soluții pentru asigurarea unui sistem eficient de gestionare a problemelor legate de ascensoare. În continuare, responsabilii APLP vor efectua calculele pentru deservirea ascensoarelor și vor elibera bonuri de plată care vor fi repartizate la adresele cetățenilor.
C
um va fi asigurată plata integrală pentru ascensor?
Tariful de 692,80 lei/lună a fost calculat având în vedere acoperirea cheltuielilor reale ce țin de deservirea lifturilor. Reieșind, însă, din situația pe care o avem la moment, și anume numărul tot mai mic al persoanelor care achită pentru ascensor, respectiv și plata ce revine fiecărui locatar va crește. Totuși, pentru a nu împovăra prea mult cetățenii, Primăria a propus APLP să micșoreze tariful aprobat de Consiliul Municipal în 2008, de la 692,80 lei/lună per lift la 540 lei/lună pentru blocurile cu 36 de apartamente și 480 lei/lună – pentru cele cu 27 apartamente, doar pentru anul 2018. Suma de 692,80 lei/lună aprobată în 2008 va rămâne numai pentru blocurile cu 9 niveluri de tip garsonieră cu 80 de apartamente (Crestiuc 1, 3, Romană 9, Porumbescu 7). E o decizie venită din partea Primăriei pentru a diminua creșterea plăților pentru deservirea lifturilor.
Dar în cazul respectiv APLP nu va putea încasa suma necesară pentru deservirea tehnică a lifturilor. Cum va fi compensată această sumă?
Decizia respectivă de a achita lunar 540 lei și, respectiv, 480lei este temporară. Din suma plății pentru deservire vor fi procurate piese de schimb conform liste întocmite de Asociație. În cazul în care vor interveni situații de reparații costisitoare, Primăria va compensa o parte a cheltuielilor.
Ce se întâmplă dacă locatarii nu reușesc să adune aceste sume?
Reamintesc: liftul este proprietatea colectivă a tuturor locatarilor acestor blocuri. Neachitarea plății va duce la nefuncționarea lui. Totul depinde de locatari. Până la urmă, proprietarii apartamentelor sunt responsabili de asigurarea confortului propriu. Dacă oamenii vor fi solidari și vor achita toți, atunci cota contribuției fiecăruia va fi mult mai mică, iar ascensoarele vor fi funcționale.
Lasă un răspuns