Odată cu recensământul au apărut și înșelătoriile

Imagine simbol, sursa: moldova.europalibera.org

Au fost raportate cazuri din partea populației precum că au fost contactați la telefon și li s-au solicitat datele bancare sub pretextul colectării datelor pentru recensământ. Amintim că datele de la recensământ sunt colectate pe o tabletă și doar prin interviu față în față.

„În chestionarul de recensământ NU sunt întrebări privind datele bancare”, precizează Biroul Național de Statistică (BNS).

În cadrul recensământului, oferiți răspunsuri doar persoanelor angajate de Biroul Național de Statistică. Recenzorul este obligat să prezinte legitimația și să poarte vestimentație cu logo-ul recensământului.

Puteți verifica identitatea recenzorului la Linia verde (apel gratuit) 0800 800 24. Cetățenii pot verifica identitatea recenzorului la Linia verde (apel gratuit) 0800 800 24.

Recensământul populației și locuințelor a fost lansat luni, 8 aprilie și se va desfășura timp de trei luni. Astfel, până pe 7 iulie curent, circa 4 mii de recenzori, urmează să ajungă din casă în casă pentru a colecta date despre populație și caracteristicile ei, precum vârstă, sex, etnie, nivelul educației, ocupația etc., dar și locuințe și condițiile de trai, precum dotarea cu sistem de canalizare și aprovizionare cu apă, modul de încălzire ș.a.

Recensământul se desfășoară o dată la zece ani, fiind o activitate de amploare națională care oferă tabloul demografic complet al țării. Datele colectate în urma recensământului vor oferi informații pentru elaborarea politicilor publice, naționale și locale, necesare pentru dezvoltarea economică și socială a țării.

Expresul.md


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *