116111 – de 9 ani, în Republica Moldova activează serviciul „Telefonul Copilului”
Astăzi, de 1 iunie sărbătorim ”Ziua Internațională a Copilului” și ne dorim ca toți copiii să se bucure de familii iubitoare, de un mediu sigur și absolut prielnic pentru creșterea și dezvoltarea lor armonioasă.
Menționăm că din 2014, în Repubica Moldova activează zi de zi serviciul ”Telefonul Copilului 116111”. Iar întreaga echipă de psihologi a Serviciului de Asistență Telefonică Gratuită pentru Copii 116111 încearcă să sublinieze încă o dată nevoia de conștientizare a faptului că interesul pentru copil trebuie să fie unul prioritar și că toți copii trebuie să beneficieze de sprijinul de care au nevoie, de protecția drepturilor, vieții și a sănătății, de studii calitative, de oportunități egale și de suport profesionit în situațiile în care familia nu i le poate asigura.
De la lansarea serviciului ”Telefonul Copilului”, la numărul scurt 116111 s-au făcut auzite circa 49 000 de voci. Doar în anul 2022 la linia telefonică destinată asistenței copiilor din Moldova au fost înregistrate în total 4489 de apeluri, dintre care 2927 apeluri de intrare și 1562 apeluri de ieșire. Copii care ne-au sunat în 2022, au fost 554 fete și 1083 băieți. În apelurile în care s-a oferit consiliere psihologică, informare privind drepturile copilului și sesizări referitoare la cazuri de încălcare a drepturilor copiilor au fost asistați 2851 de minori pe tot parcursul anului 2022.
De la începutul anului 2023, au fost recepționate peste 1100 de apeluri de intrare și aproximativ 850 de apeluri de ieșire. În toată această perioadă circa 1000 de copii s-au bucurat de disponibilitatea psihologilor de la 116 111 în situațiile în care au avut nevoie de consultanță în domeniul protecției drepturilor copiilor, de consiliere psihologică în situații de criză și de asistență în cazurile de încălcare a drepturilor lor.
Lasă un răspuns