Au început lucrările de reconstrucție la vama Sculeni. Acestea vor dura un an
La punctul de trecere a frontierei Sculeni au demarat lucrările de construcție în cadrul proiectului „Reabilitarea și modernizarea birourilor vamale de frontieră de pe granița România – Moldova, respectiv birourile vamale Albița – Leușeni, Sculeni – Sculeni și Giurgiulești – Giurgiulești”.
Astfel, în cadrul proiectului va fi modernizată și reabilitată clădirea administrativă; vor fi construite noi pavilioane și copertine; vor fi extinse numărul pistelor de control de la 8 la 14. Astfel, cele 8 piste de control existente în prezent vor fi reabilitate, iar alte 6 piste vor fi construite de la zero.
Totodată vor fi reabilitate căile de acces și a drumurilor; se vor construi platforme de scanare și a peretelui de protecție pentru scanerul mobil; se va construi sistemul paratrăsnet, sistemul de aprovizionare cu gaze lichefiat, a stațiilor de purificare a apelor uzate și a apelor pluviale și va fi modernizată și reabilitat sistemul de iluminare exterioară, precum și a sistemului de marcaj și semnalizare.
Lucrările de construcție vor fi finalizate la sfârșitul lunii mai a anului 2023.
În acest sens, Poliția de Frontieră intervine cu solicitarea către călători să opteze, din timp, și pentru alte puncte de trecere a frontierei cu România. Nu este exclus, că odată cu stoparea circulației pe unele piste de control se va îngreuna traficul transfrontalier și va crește mult timpii de așteptare.
Ca urmare, soluția optimală rămâne a fi redirecționarea traficului prin alte puncte de trecere a frontierei: Leușeni – Albița, Giurgiulești – Galați, Costești-Stânca, Lipcani-Rădăuți-Prut, Cahul-Oancea. „Alte acțiuni de manevrare și degajare a circulației pe teritoriul punctului de trecere vor fi imposibile de aplicat, chiar dacă va fi mărit numărul de angajați sau echipamente mobile de control al documentelor”, se arată într-un comunicat al Poliției de Frontieră.
Lasă un răspuns