La Călărași, a fost inaugurat un Centru de informare și servicii pentru cetățeni

La Călărași a fost creat un nou centru de informare și servicii pentru cetățeni. Acesta a fost deschis, oficial, pe 31 ianuarie și va lucra după modelul ghișeului unic.

Centrul are scopul de a facilita accesul cetățenilor la servicii administrative de calitate, prin reducerea timpului de așteptare, sporirea transparenței procesului de eliberare a actelor și reducerea cheltuielilor. Acesta va oferi cetățenilor posibilitatea de a depune în regim online cereri de perfectare a certificatelor, adeverințelor și permiselor pentru diverse domenii (sociale sau comerciale), reducând timpul necesar pentru obținerea actelor solicitate. „Acesta este un prim pas în modernizarea serviciilor și, nicidecum ultimul”, a menționat Tatiana Rotari, reprezentanta Guvernului în teritoriu.

Cu suportul Agențiilor USAID Moldova și SlovakAid, Centrul a fost dotat cu echipament IT – computere, printere, scanere în valoare de 321 mii 091 lei, din care grantul oferit este de 246 mii 941 lei. Iar cei patru operatori din cadrul centrului au beneficiat de instruiri și sunt pregătiți să livreze eficient și operativ servicii administrative pentru cetățeni.

Iurie Țurcanu, viceprim-ministru pentru Digitalizare în cadrul Guvernului Republicii Moldova, spune că o prioritate clară în agenda digitală națională este sporirea accesibilității serviciilor publice. „Una dintre direcțiile de activitate a Guvernului pe dimensiunea de digitalizare este modernizarea serviciilor publice locale, prin utilizarea tehnologiilor moderne. În acest context, cred că experiența ce va rezulta din activitatea Centrelor de Informare și Servicii pentru Cetățeni va fi una prețioasă și utilă pentru proiectele digitale care vor urma la nivel local. Vom valorifica această experiență atât pentru instruirea reprezentanților autorităților publice locale, cât și pentru pregătirea populației pentru a o cunoaște și utiliza în orice tip de interacțiune”, a declarat dânsul.

Astfel de centre au fost deschise și la Sângerii Noi, Cărpineni, Soroca, Dondușeni, Sîngera, Copceac, în incinta primăriilor partenere ale Programului Comunitatea Mea.

„Împreună cu colegii de la Programul Comunitatea Mea le mulțumim celor 7 primari care au depus mult efort ca să ajungem în acest moment, cel al inaugurării Centrelor de Informare și Servicii pentru Cetățeni. Vă mulțumim din suflet pentru răbdare, încredere și sprijin. E un efort conjugat al autorităților centrale, locale și a partenerilor de dezvoltare. Suntem alături de dumneavoastră și abia așteptăm să vedem reacțiile beneficiarilor, pentru putea îmbunătăți continuu serviciile centrelor și pentru a le conecta și cu alte servicii furnizate de Agenția de Guvernare Electronică”, a menționat Daniel Șerban, directorul Programului Comunitatea Mea.

Deși inaugurarea Centrului a avut loc online, totuși Ion Olari, primarul orașului Călărași a făcut un tur al Centrului, care este situat chiar în incinta primăriei, la etajul 1. „Crearea acestui centru sperăm, să fie un exemplu frumos și pentru alte comunități”, a subliniat dânsul.

„Este foarte comod acest Centru pentru că scurtează timpul de reacție și de soluționare a problemei. Nu este nevoie să mergem dintr-un birou în altul, totul se soluționează într-un singur birou”, a spus și Victor Ambroci, agent economic, aflat la momentul inaugurării la ghișeul unic.

Centru de informare și servicii pentru cetățeni va deservi 16 mii 500 de cetățeni ai orașului Călărași.

De subliniat că în 2020, alte 5 centre similare au fost deschise in incinta primăriilor din Drochia, Strășeni, Ialoveni, Costești și Cimișlia.

NOTĂ: Comunitatea Mea este programul principal al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională/USAID în Moldova în domeniul guvernării locale și are scopul de a susține autoritățile publice locale din Moldova în realizarea unei guvernări mai eficiente, mai transparente și mai responsabile față de cetățeni. Implementat de IREX, programul colaborează cu 90 de primării care beneficiază de instruiri și asistență tehnică pentru a putea îmbunătăți serviciile publice, implica activ cetățenii în guvernarea locală și dezvolta comunitățile rurale. 

 


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *