Bullying-ul nu mai este un fenomen necunoscut, dar o problemă care persistă

Profesori, psihologi, angajați ai Serviciului de Asistență Psihopedagocică, ai Centrului Republican de Asistență Psihopedagocică, dar și coordonatori ANET, au participat la Atelierul online „Abordarea practică a bullying-ului în școli”. Evenimentul a fost organizat de Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copii (CNPAC). Peste 500 de profesioniști din educație din Cahul și Ungheni au fost instruiți cum să prevină și să intervină în cazurile de bullying în școli.

Atelierul și-a propus să contribuie la conștientizarea fenomenului, dar și să-i ajute, la modul practic pe profesioniștii din educație, să ia măsuri atunci când se confruntă cu cazuri de bullying.

Natalia Ranețcaia, de la Direcția Educație Ungheni a afirmat că bullying-ul deja nu mai este un fenomen necunoscut, dar este o problemă care persistă. „Ne provoacă să căutăm modalități eficiente pentru a diminua consecințele asupra sănătății mintale și emoționale a elevilor. Considerăm că acest atelier va contribui la ridicarea nivelului de conștientizare a daunelor fenomenului, iar angajații instituțiilor de învățământ vor acționa corect pentru diminuarea unor astfel de cazuri”, a spus dânsa.

„Violența în școală, sub toate formele sale, constituie o încălcare a drepturilor copilului la educație, sănătate și bunăstare”, a declarat și Gheorghe Trofin, coordonator programe protecția copilului, UNICEF Moldova. „Datele la nivel național și internațional arată tot mai mult că bullying-ul are o prevalență foarte mare și un impact negativ puternic asupra copiilor pe termen scurt, mediu și lung. R.Moldova a făcut deja primii pași în abordarea acestui fenomen complex, iar UNICEF, cu suportul Uniunii Europene, prin intermediul Proiectului EVA, vine să susțină și să consolideze aceste eforturi pentru asigurarea unui mediu sigur de violență pentru fiecare copil”, a menționa dânsul.

Potrivit studiului „Bullying-ul în rândul adolescenților din Republica Moldova”,

realizat în 2019, de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor. Studiul a scos în evidență faptul că, adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, au simptome ale depresiei și anxietate, au un nivel redus de stimă de sine, se simt singuratici și, în unele cazuri, își pierd interesul pentru orice activități.

Atelierul online „Abordarea practică a bullying-ului în școli” este realizat de către CNPAC în cadrul Proiectului EVA „Promovarea egalității de gen în raioanele Cahul și Ungheni”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UN Women în parteneriat cu UNICEF. Părerile și opiniile exprimate aici aparţin autorilor și nu reflectă neapărat punctul de vedere al UN Women, al UNICEF sau al Uniunii Europene.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *