Majoritatea instituțiilor de învățământ din Ungheni și Călărași au ales modelul 1 de studii. Vedeți cum vor studia elevii

Foto: costmart.ro
Foto: costmart.ro

Foto: costmart.ro
Foto: costmart.ro. Foto simbol

Instituțiile de învățământ din raionul Ungheni și Călărași, ca și celelelate din întreaga republică, au avut oportunitatea de a-și alege propriul program de studii după cele șapte module propuse de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.
Potrivit Iuliei Pancu, șefa Direcției Educație Ungheni, instituțiile din raion au ales unul dintre modulele care-i avantajează mai mult. Circa 75 la sută au ales primul modul, adică prezența fizică a copiilor 100%. Adică din cele 46 de instituții de învățământ din raionul Ungheni, 35 au ales modulul unu.
Alte 10 instituții rămase, au ales modulul șapte. Acesta presupune învățarea mixtă: se optează pe două schimburi, se micșorează durata lecțiilor și a recreațiilor. Iar o instituție a îmbinat modulul 2 și 4, ceea ce presupune învățarea în două schimburi. Modulul 2 presupune lecțiile mai scurte iar pauze mari pentru a aerisi clasele. Clasele primare și gimnaziale vor avea prioritate în primul schimb. Modulul 4 presupune învățarea pe grupe. 50% se vor afla în clase iar celelalte 50% vor fi conectați online.
Clasa care deține un număr mare de 25 de copii va fi dispersată în două. ”Conducătorii instituțiilor au analizat capacitatea,dotarea cu tot necesarul pregătit pentru un început de an școlar, astfel încât să poată organiza procesul educațional”, a menționat Iulia Pancu.
Întrebată care vor fi măsurile de protecție impuse, Iulia Pancu a declarat că dacă se păstrează distanța socială, atunci nu este atât de necesar ca pe tot parcursul lecției să se poarte masca de protecție. ”Este imposibil pentru un cadru didactic să predea lecția cu masca pe față și de a rezista pe tot parcursul lecțiilor”, a spus șefa Direcției Educație.
Și la Călărași, majoritatea instituțiilor de învățământ din raion au optat pentru modulul 1.
Potrivit Elenei Gonța, șefa Direcției Învățământ, Tineret și Sport din Călărași, din cele 25 de instituții de învățământ, 15 au optat pentru modulul 1 (în care prevede prezența fizică a copiilor 100%), 3 instituții au optat pentru modulul 2 (presupune învățarea pe schimburi) iar celelalte șapte instituții rămase au optat pentru modulul 7(învățarea mixtă). ”În toate instituțiile din raion vor fi cel puțin două intrări în școală iar de la fiecare intrare a fost făcut marcajul necesar – săgeți, culoare, text – pentru a ghida elevii să ajungă în calesele lor”, spune Elena Gonța.
Potrivit dânsei, elevii nu vor fi obligați să poate nici mști, nici mănuși la școală pentru că se va păstra distanța fizică. Iar în ceea ce privește dezinfectanții, instituția va asigura pentru fiecare sală de curs în parte. Plus la aceasta și la intrarea în școală va fi soluție dezinfectantă. ”Astăzi pot afirma că toate instituțiile de învățământ din raion sunt pregătite să înceapă noul an de studii”, a conchis șefa Direcției Învățământ, Tineret și Sport din Călărași.
Ce presupun modelele?
Modelul 1: Prespune prezența fizică 100% la școală
Având în vedere experianți 2019 – 2020 și controversele apărute, ne dorim ca școală să înceapă cu prezența fizică la școală. Acest model este aplicat școlilor cu un număr rațional de elevi, în corespundere cu normele sanitare, iar respectarea distanței fizice este prioritară. Acest model poate fi aplicat pentru 74% din școlile din Moldova, insiutituții care au un număr de până la 300 de copii.
La necesitate, în condiții de pandemie, se pot micșora lecțiile până la 30 de minute, pentru a minimaliza timpul aflării în școală. De asemenea, pauzele ar putea fi mai mari, iar fiecare școală ar putea avea mai multe intrări/ieșiri.
Modelul 2: Învățarea în două schimburi. Clasele primare și gimnaziale au în acest caz prioritate pentru primul schimb.
Modelul 3: Învățarea combinată presupune împărțirea în zile de prezență și zile de comunicare la distanță. Pe parcursul zilei, se vor afla jumătate dintre elevii școlii. În zilele de prezență, vor fi învățate subiecte și făcute evaluări.
Modelul 4: Învățarea de tip hibrid – pe grupe zilnic. 50% de elevi din total la școală și 50% online. Presupune împărțirea clasei în două. O zi se vine la școală, o zi se fac lecții online.
Modelul 5: Învățarea alternantă săptămânal. 50% din numărul total de elevi la școală și 50% online. Presupune împărțirea clasei în două schimburi: o săptămână se vine la școală, o săptămână se fac lecții online. Astfel, fizic în instituție se vor afla jumătate din elevi.
Modelul 6: Învățarea la distanță inclusiv online. Acest model se aplică în anumite cazuri de forță majoră locală, cu multe cazuri de Covid. La anularea situației excepționale, se revine la unul din cele patru de mai sus.
Modelul 7: Învățarea mixtă presupune îmbinarea a două sau trei din modelele de mai sus și poate fi preluată de 162 de instituții care au un contingent înte 600 și 2 mii de copii.
 


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *