Fără autostradă până la Ungheni, fără construcția podului peste Prut? Ce zic jurnaliștii din România

Imagine: economica.net

Imagine: economica.net

Construcția autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni ar putea fi amânată, scrie bunadimineataiasi.ro
”La momentul de față, autoritățile române caută un partener privat care să investească în construcția autorstrăzii respective, dar… numai până la limita județului Iași, adică fără tronsonul ce ar face legătura cu Ungheni și fără construcția podului peste Prut”, afirmă jurnalista Alina Mazaruși.
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), creată de Guvernul României, a inițiat procedura de identificare a unei companii care să construiască autostrada Iași-Târgu Mureș în cadrul unui parteneriat public-privat.
Inițial, termenul-limită de depunere a ofertelor pentru licitație fusese stabilit pentru data de 3 iulie. Pe 2 iulie, CNSP a prelungit termenul până la 5 august.
Despre autostrada respectivă se discută din anul 2014
Inițial, a fost numită autostrada Moldova-Transilvania. Atunci, a fost semnat și un memoriu prin care se cerea realizarea autostrăzii Moldova-Transilvania. În scurt timp, însă, proiectul a fost exclus din master planul de transport al Guvernului României.
În decembrie 2015, se anunța: ”O autostradă până la hotarul Moldovei reintră în calcul și ar putea fi totuși construită”.
În aprilie 2016, Guvernul României anunța că va propune Parlamentului un proiect de lege dedicat împlinirii a 100 de ani de la Marea Unire, iar actul normativ va avea o componentă de infrastructură care va include autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni.
Au urmat noi promisiuni, noi amânări. În 2017, primarul de Iași,  Mihai Chirica, anunţa începerea unei campanii privind strângerea unui milion de semnături pentru a determina Guvernul să aloce fonduri pentru realizarea autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş.
La finele anului trecut, în decembrie 2018, se angajau să își aducă contribuția la realizarea proiectului autostrăzii Târgu Mureș – Iași – Ungheni, denumită Autostrada Unirii, și Ungheniul, Călărașiul, Strășeniul.
Construcția autostrăzii așa și nu a început.

Ce se întâmplă?

”România a evitat, din 1991 încoace, să facă investiții serioase dincolo de Prut și chiar să lege cele două regiuni una de cealaltă. De pildă, nu s-a construit niciun nou pod peste Prut, iar trecerile de frontieră, chiar dacă s-au înmulțit, rămân sub nevoile celor care călătoresc dintr-o parte în alta. (…) Din 1991, de când și-a obținut R. Moldova independența, România n-a avut planuri consistente cu mica republică de peste Prut, lăsându-i pe ruși să investească acolo și să țină țara captivă”, este de părere Sabina Fati de la radio ”Europa Liberă” România.
Referindu-se la vizita recentă a Maiei Sandu la București, jurnalista afirmă: ” Vizita prim-ministrei moldovene, Maia Sandu, la București a fost aglomerată de întâlniri. De la președintele Klaus Iohannis la șeful Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, toți oficialii autohtoni i-au făcut promisiuni de ordin general. Maia Sandu se întoarce acasă fără mare lucru”.


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

3 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *