Cît costă? | Pentru cei ce cred că banii se fac ușor
V-ați săturat să lucrați la stat sau pentru cineva? V-ați săturat să vă aflați în căutarea unui loc de muncă? Nici o problemă. Făceți-vă locul vostru personal de muncă! E greu pînă începi. Mai apoi, vorba ceea: ai intrat în horă, dansează pînă la capăt.
Deci, cu ce începem? Bineînțeles, cu perfectarea actelor necesare. O spun din start, e simplu. Trebuie doar să ai bani.
Cîți? Vă zicem imediat.
Ca să înregistrezi o societate cu răspundere limitată, trebuie, inițial, să-i găsești o denumire. Nimic mai simplu, s-ar părea. În realitate, însă, e destul de complicat. Vorba e că acea denumire de întreprindere nu trebuie să se mai repete și nici să fie asemănătoare cu alta. De aceea verificarea denumirii este absolut necesară. Și costă 39 de lei. După ce a fost verificată și s-a stabilit că e una originală, urmează aprobarea ei, care costă alte 60 de lei.
Pentru perfectarea actelor necesare mai trebuie să plătești 108 lei. Să nu credeți că e gata. Nu. Mai e nevoie și de o copie a statutului, iar autentificarea acesteia costă 180 de lei. Mai e nevoie de o copie a procesului-verbal, autentificarea căreia costă 72 de lei. Și de o copie a actului de constituire. Autentificarea acesteia costă 80 de lei.
Am terminat-o cu copiile. Nu, însă, și cu plățile. Mai e nevoie de 250 de lei – taxa de înregistrare, 54 de lei – buletinul oficial, 252 de lei – extrasul din registru, 30 de lei – legalizarea specimenului semnăturii, 11 lei – taxe de stat.
La prima vedere, costurile parcă nu-s mari, mai ales, dacă le luăm în parte. Dar, adunate, fac, nici mai mult nici mai puțin, 1136 de lei.
Partea bună e că, la ora actuală, nu trebuie să alergi dintr-o parte în alta, să deschizi ușă după ușă, pentru a obține actele necesare. E suficient să mergi la Camera înregistrării de stat, unde ți se va oferi tot spectrul de servicii și documente. Mai mult ca atît, nu trebuie să cauți nici unde să-ți confecționezi ștampila. Odată cu pachetul de documente, primești și ștampila, dacă mai achiți pentru ea 275 de lei.
Nu există nici un fel de birocrație. Mergi la bancă, plătești, aștepți o săptămînă și te-ai făcut cu o nouă întreprindere.
Dar, atenție! De aici începe tot greul. Urmează deschiderea contului, obținerea codurilor de la Inspectoratul Fiscal, de la Biroul de Statistică, înregistrări la Compania Națională de Asigurări în Medicină, la Casa de Asigurări Sociale, activități ce-ți iau o grămadă de timp, dar și de nervi.
Trebuie să știi unde vei activa, poate e nevoie să închiriezi un local. Odată ce ai început activitatea, ai nevoie neapărat de un aparat de casă, care costă cîteva mii de lei, ai nevoie de facturi fiscale, de un program de contabilitate… Ce mai, nu e ușor să începi un business, nu e ușor nici să-l dezvolți. Să nu creadă cineva că banii se fac ușor!
Lasă un răspuns