Candidaţii la funcţia de deputat în Parlamentul Republicii Moldova pot depune documentele pentru înregistrare începînd cu ziua de vineri, 3 octombrie 2014
Comisia Electorală Centrală a stabilit în şedinţa de astăzi, 01 octombrie 2014, locul şi timpul primirii documentelor necesare pentru înregistrarea candidaţilor pentru funcţia de deputat la alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014.
Documentele se vor depune în perioada 03 – 29 octombrie 2014, între orele 9.00 şi 16.00, iar în ziua de 30 octombrie între orele 09.00 şi 17.00, pe adresa: municipiul Chişinău, str. V. Alecsandri, nr.119, biroul 307.
Conform legislaţiei electorale dreptul de a desemna candidaţi pentru alegeri îl au:
- partidele şi alte organizaţii social-politice înregistrate, în modul stabilit, pînă la stabilirea datei alegerilor, în conformitate cu statutele (regulamentele) lor şi cu legislaţia în vigoare;
- blocurile electorale, formate pe baza deciziilor adoptate conform statutelor (regulamentelor) partidelor şi altor organizaţii social-politice ce le-au constituit, care sînt înregistrate de Comisia Electorală Centrală;
- cetăţenii Republicii Moldova care îşi înaintează propria candidatură (candidaţii independenţi).
Tot în cadrul şedinţei de astăzi CEC a aprobat Regulamentul privind modul de întocmire, autentificare, prezentare şi verificare a listelor de subscripţie. Documentul stabileşte modalitatea de întocmire a listelor, procedura şi termenul de prezentare şi verificare a acestora, precum şi responsabilităţile persoanelor care colectează semnăturile şi ale susţinătorilor.
Sursa: CEC.md
Lasă un răspuns