Nodul de cale ferată Ungheni este şi va rămîne unul strategic

În fotografie: Vitalie Strună (în dreapta) şi Ştefan Roşeanu, întîmpinaţi cu pîine şi sare la gara din Ungheni
În fotografie: Vitalie Strună (în dreapta) şi Ştefan Roşeanu, întîmpinaţi cu pîine şi sare la gara din Ungheni

Schimbări mari se așteaptă în cel mai apropiat timp la căile ferate moldoveneşti. Trenuri renovate, călătorii mai de scurtă durată și o frontieră comună între România și R. Moldova care va diminua timpul de trecere al călătorilor cu trenul dintr-o parte în alta.
Cel puțin, asta a promis Vitalie Strună, directorul general al Î.S. ”Calea Ferată din Moldova”, pe data de 7 iunie curent, în timpul vizitei sale la Ungheni, vizită ce a făcut parte din programul primului summit feroviar, organizat de Calea Ferată din Moldova şi Clubul Feroviar, sub înaltul patronaj al Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor din R. Moldova.
„Vizita de azi a înalţilor oficiali a fost una de documentare, întrucît nodul de cale ferată Ungheni este unul strategic, de transpunere a vagoanelor, care nu poate fi găsit în Europa”, a făcut explicaţiile de rigoare Vasile Covalciuc, directorul staţiei de cale ferată Ungheni.
„Este o promovare a căilor ferate din Moldova, vrem să arătăm că putem colabora și vrem să întemeiem noi parteneriate durabile, în urma cărora să implementăm proiecte ce țin de modernizarea sistemului feroviar”, a declarat, pentru presa locală, şi Vitalie Strună.
De notat că directorul general al Î.S. ”Calea Ferată din Moldova” a însoţit la Ungheni un grup impunător de delegaţi din numeroase ţări.
În timpul vizitei la Ungheni oficialitățile au luat cunoștință de activitatea nodului de cale ferată de aici, au vizitat şi locul unde se schimbă roţile trenurilor ce vin din Occident, pe ecartament îngist, şi-şi continuă calea spre Chişinău şi mai departe – pe ecartament lat.
A doua zi, la summit, s-a discutat despre crearea şi implementarea politicilor de dezvoltare a sectorului feroviar din Moldova cu spijinul partenerilor europeni. În vizor s-au aflat proiecte feroviare de anvergură, printre care şi modernizarea segmentului Chişinău-Ungheni.
„Moldova, prin poziţia sa geografică, joacă un rol important în asigurarea unor rute performante în zona de nord a Mării Negre, dar şi pe relaţia dintre statele CSI şi zona Balcanilor. Ne bucură faptul că industria europeană se poate implica în proiectele iniţiate aici, în sectorul feroviar”, a remarcat Ştefan Roşeanu,  şeful Clubului Feroviar (România).
Ina Landa


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *