Scaunele celor mai bune automobile din lume – în huse produse la Ungheni
Ştiaţi că la Ungheni se produc huse pentru scaunele celor mai în vogă automobile din lume, cum ar fi: Mercedes, BMW sau Toyota? Deocamdată, aici sînt confecţionate huse doar din textile şi vinil. Se planifică însă confecţionarea lor şi din piele.
La începutul anului curent, pe 12 ianuarie, Zona Economică Liberă (ZEL) „Ungheni-Business” înregistra un nou rezident, Î.C.S. “Lear Corporation” S.R.L., care urma să se ocupe de producerea de echipamente pentru autovehicule.
„Drept temei pentru demararea activităţii economice a servit ideea de a transfera 1180 locuri de muncă de la fabricile din Polonia şi Ungaria”, susţine Natalia Iepuraş, administratorul ZEL „Ungheni-Business”.
În prezent, întrepridnerea respectivă are peste 600 de angajaţi, în majoritate locuitori ai satelor din jurul Ungheniului. Aceştia lucrează în trei ture şi au un salariu mediu în valoare de … lei. Pînă la finele anului 2010, se planifică majorarea numărului de angajaţi pînă la 900.
În mai puţin de nouă luni au fost investite peste 500 mii dolari SUA. În următorii trei ani de activitate întreprinderea preconizează să-şi mărească investiţiile pînă la 4,2 milioane dolari SUA. Capacitatea de producţie va ajunge la 354 mii de seturi de automobile pe an.
Dacă pînă la sfîrşitul anului 2010 se planifică să fie exportate produse în valoare de 12,2 milioane dolari SUA, spre finele anului 2011, această cifră se va mări de cinci ori, ajungînd la 66,4 milioane doalri SUA.
Uzinele concernului LEAR sînt extinse în 34 de ţări ale lumii, avînd peste 70 mii de angajaţi. Circa 50 la sută din întreprinderile concernului activează în SUA şi Canada. Printre clienţii importanţi ai acestuia se regăsesc: Ford, Opel, Jaguar, Volvo, Mazda, Fiat, Volkswagen, Peugeot, General Motors.
Apropo, Î.C.S. “Lear Corporation” S.R.L. nu a ajuns la Ungheni întîmplător. Directorul executiv MIEPO (Organizaţia de Atragere a Investiţiilor şi Promovare a Exportului din Moldova), Andrei Timuş, prezent la Forumul de Investiţii din 8-9 octombrie, a remarcat avantajele competitive ale raionului: „Ungheniul reprezintă o zonă limitrofă Uniunii Europene, are un nod de cale ferată important, iar conducerea raionului a înţeles că, atrăgînd investitori mari, vor avea de cîştigat toţi”. O explicaţie a sa o are şi directorul filialei Ungheni a Camerei de Comerţ şi Industrie, Serghei Cladco: „Compania transnaţională „Lear Corporation” s-a înrădăcinat în Zona Economică Liberă „Ungheni-Business”, graţie Forumului din anul trecut, a materialelor plasate în internet. Responsabilii acestui concern au văzut că la Ungheni există oportunităţi pentru investiţii, au venit în Moldova, s-au documentat la nivel de guvern, de minsiter, s-au deplasat apoi în teritoriu, după care au decis să investească aici”. (L.B.)
Lasă un răspuns