Îşi dorea mult să devină om de ştiinţă, dar a ajuns pedagog
Nu a visat niciodată că va reveni în şcoală, deşi majoritatea profesorilor îi spuneau că o văd pe viitor un bun pedagog. Îi plăcea mult matematica aplicată, dar nu ca s-o predea. „A fost o întîmplare. Acum nu regret. Îmi place să fiu pedagog şi încă foarte mult”, spune Ludmila Parfeni, director-adjunct probleme de instruire, profesoară de informatică la Liceul „Vasile Alecsandri” din Ungheni.
Dînsa consideră că, fiind profesoară, are doar de cîştigat. Este obligată să se menţină în formă, să fie la nivel, să corespundă timpului şi doleanţelor elevilor. Din an în an, copiii se schimbă şi devin din ce în ce mai ingenioşi şi mai inteligenţi. Profesorul trebuie să ţină pasul cu ei.
Îşi dorea mult să devină un om de ştiinţă. Iar facultatea de matematică şi cibernetică, pe care a absolvit-o, îi deschidea calea spre realizarea visului ei. Iniţial, a lucrat inginer programator la Academia de Ştiinţe. A încercat să facă ştiinţă, a început să facă şi cercetări. „Dar m-am căsătorit, au apărut copiii şi am revenit la baştină. Astfel, am început cariera de pedagog”, povesteşte dînsa.
Deşi o pasiona matematica aplicată mai mult ca ştiinţă, iată că sînt deja aproape două decenii de cînd este pedagog.
Lasă un răspuns