Ce acte pot fi folosite pentru a vota la alegerile parlamentare din 28 septembrie

Cetățenii Republicii Moldova își vor putea exercita dreptul de vot la alegerile parlamentare din 28 septembrie 2025 în baza unui act de identitate valabil sau recunoscut legal, care atestă cetățenia și domiciliul sau reședința scrie ipn.md.

Documentele cel mai des utilizate pentru vot sunt buletinul de identitate și cartea de identitate provizorie, în care sunt înscrise mențiuni despre cetățenie și domiciliu. De asemenea, este permisă votarea și în baza pașaportului de cetățean al Republicii Moldova, inclusiv dacă acesta este expirat, cu condiția să nu fi fost declarat nevalabil.

Pentru persoanele care nu dețin acte valabile, Agenția Servicii Publice poate elibera, inclusiv în ziua alegerilor, buletine provizorii, astfel încât acestea să poată participa la vot.

La intrarea în secția de votare, alegătorul trebuie să prezinte actul de identitate membrilor biroului electoral, care vor verifica înscrierea în lista electorală de bază și vor înregistra prezența. Ulterior, alegătorul va primi buletinul de vot, semnând în lista electorală în dreptul numelui său.

Cei care locuiesc în raza secției de votare, dar nu figurează în lista de bază, pot fi incluși într-o listă suplimentară după confirmarea domiciliului sau reședinței. În acest caz, alegătorii semnează pe propria răspundere că nu vor vota de mai multe ori și că sunt conștienți de sancțiunile legale aplicabile în caz contrar.

Studenții și elevii care au împlinit vârsta de vot și își fac studiile într-o localitate unde nu au domiciliu sau reședință temporară pot vota în orice secție din acea localitate. Aceștia trebuie să prezinte actul de identitate și carnetul de student sau de elev eliberat de instituția de învățământ.

Alegătorii care se află în afara localității de domiciliu sau reședință în ziua alegerilor pot solicita, în prealabil, un certificat pentru drept de vot. Acesta permite exercitarea votului în orice secție din țară, cu includerea în lista electorală suplimentară. Cererea se face la biroul electoral de la domiciliu, în baza unui document care atestă reședința în zona respectivă.

După primirea buletinului de vot, alegătorul intră în cabina de vot, aplică ștampila „Votat” pe opțiunea aleasă, pliază buletinul și îl introduce în urnă. Este interzisă fotografierea sau afișarea buletinului completat, precum și scoaterea acestuia din secția de votare.

Expresul 


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *