A început pregătirea drumurilor publice naționale pentru sezonul de iarnă
Î.S „Administrația de Stat a Drumurilor” a demarat măsurile de pregătire a drumurilor publice naționale pentru sezonul de iarnă 2022-2023.
Potrivit unui comunicat, pentru întreținerea și administrarea rețelei drumurilor publice naționale, Î.S. „Administraţia de Stat a Drumurilor” are încheiate contracte de antrepriză cu S.A. ,,Drumuri’’ din teritoriu. În scopul menţinerii stării de viabilitate a reţelei de drumuri, au fost întreprinse măsuri de pregătire a drumurilor şi întreprinderilor rutiere pentru activitate în sezonul de iarnă a anilor 2022-2023.
La executarea lucrărilor de deszăpezire şi distribuire a materialului antiderapant pe drumurile publice se preconizează antrenarea a 517 autospeciale şi utilaje rutiere:
- autogredere-94;
- buldozere cu șenile – 30;
- tractoare cu pneuri cu lame -133;
- freze de zăpadă – 15;
- distribuitoare auto – 139;
- încărcătoare – 65;
- excavatoare – 41.
Gradul de pregătire către sezonul de iarnă a mașinilor și utilajelor rutiere este de 75,2%. De asemenea, pentru utilizarea suplimentară a tehnicii de deszăpezire și sporirea eficienţei lucrărilor de întreținere a drumurilor publice, S.A. „Drumuri” vor încheia contracte directe cu agenţii economici din teritoriu, se mai menționează în același comunicat.
Pentru combaterea lunecuşului pe drumurile publice, sunt pregătite peste 31 mii tone de material antiderapant, dintre care 9,5 mii tone de sare tehnică și peste 45 mii tone de nisip/savură. Totodată, informăm că în anii precedenți sarea tehnică a fost achiziționată de către S.A. ,,Drumuri”, de la companiile din Ucraina. Având în vedere situația social-economică din regiune, achizițiile de sare tehnică se efectuează în baza ofertelor comerciale primite de la agenții economici din Republica Moldova și România.
Astfel, costul mediu a unei tone de sare tehnică este de 3400/3800 lei pentru o tonă. Pentru monitorizarea şi vizualizarea stării condiţiilor de circulaţie pe timp de iarnă, pe drumurile naționale sunt instalate 24 de camere video la moment, funcționează 22. Pe sectoarele dificile de drum cu declivități majore (8-10%), vor fi organizate posturi de remorcare pentru unităţile de transport de tonaj. Posturile vor fi organizate în preajma tronsoanelor:
- M1 frontiera cu România-Leuşeni-Chişinău-Dubăsari-frontiera cu Ucraina, km 36 (s. Cristeşti); R6 Chişinău-Orhei-Bălţi, km 33-34 (s. Peresecina);
- R1 Chişinău-Ungheni-frontiera cu România, km 79-80 (s. Corneşti); R3 Chişinău-Hînceşti-Cimişlia-Basarabeasca, km 27 (s. Fundul Galbenei);
- R8 Edineţ-Otaci-fr. cu Ucraina, km 53-55 (or. Otaci );
- R30 Anenii-Noi-Căuşeni-Ştefan Vodă-frontiera cu Ucraina, km 19-20 (s. Troiţa Nouă) și altele în caz de necesitate.
Lasă un răspuns