Podul peste Prut riscă să devină un pod „muzeu”. Problemele cu care se confruntă acest proiect
Podul peste Prut de la Ungheni, care urmează să interconecteze mai multe autostrăzi din România inclusiv și Drumul național R1 Chișinău, riscă să devină un pod „muzeu”, transmite economedia.ro.
Potrivit lui Irinel Bucur, reprezentantul român al Asociației civice „Împreună pentru Autostrada A8”, acest lucru se va întâmpla dacă investiția nu va fi sincronizată cu secțiunea de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni ceea ce va avea loc mult în urma calendarului preconizat.
Proiectul podului peste Prut pe care îl va construi România în parteneriat cu autoritățile de la Chișinău, ar urma să fie lansat în licitație în primele luni ale anului viitor cu un termen de execuție de 2 ani cu tot cu drumul de legătură, însă pentru valorificarea investiției de cel puțin 40 de milioane de euro este obligatorie conexiunea cu Autostrada Unirii și cu Autostrada Moldovei A7.
Reprezentantul Asociației arată că problema traseului final, deși acceptat de Jaspers, încă nu este complet rezolvată.
„Podul de la Ungheni sau cum vom avea un pod și o vamă muzeu, la granița cu Republica Moldova! Se preconizează că în noiembrie vom avea acord de mediu și în decembrie indicatori aprobați prin hotărâre de guvern, urmând apoi licitația în vederea execuției, execuție care va dura probabil 2 ani. Ok, până aici dar cine a mers la Ungheni știe clar cum e drumul, știe clar ce acces există acum și mai știe ca podul ăla va rămâne muzeu, împreună cu vama, până când autostrada A8 care să lege podul de Iași și mai departe de A7 la Pașcani și Târgu Mureș în Transilvania, podul ăla e practic inutil!
Și ce credeți că se întâmplă fix cu tronsonul Lețcani – Ungheni?
De 10 luni nu se finalizează identificarea și argumentarea variantei finale de traseu, având deja 5 posibile variante! Se joacă un ping-pong între proiectant, companie și consultantul comisiei europene dar mereu se termină meci nul! Și asta de 10 luni de zile (la început de noiembrie 2021 a fost o consultare publică online cu oamenii din zonă și s-a stabilit varianta albastră ca fiind cea agreată)!”, a transmis Bucur.
Menționăm că construcția acestui pod va permite accelerarea și facilitarea traversării frontierei de către persoane și mijloace de transport, fluidizarea traficului transfrontalier și reducerea timpului de așteptare la celelalte puncte de trecere a frontierei de stat, care în prezent sunt mai solicitate.
Lasă un răspuns