Linia de cale ferată pe segmentul Ungheni – Chișinău va fi modernizată

Un important proiect pe agenda Ministerului Economiei și Infrastructurii este modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament european pe segmentul Ungheni-Chişinău. Acest proiect a fost inclus pe agenda comisiei interguvernamentale moldo-române și va deschide accesul transportului feroviar de mărfuri autohtone spre piața europeană.
Despre acest lucru a anunțat azi, 14 iulie, minsitrul Sergiu Răilean, la evenimentul de întâmpinare a celor șase locomotive din cele 12 unități, procurate de Republica Moldova cu suportul instituțiilor financiare europene, care a ajuns la Chișinău.
Sergiu Railean, ministrul Economiei și Infrastructurii a afirmat că această investiție va micșora consumul și cheltuielile pentru întreținerea locomotivelor, va scădea timpul de transport a trenurilor prin țară și va crește viteza circulației, se arată într-un comunicat emis de ministerul Economiei și Infrastructurii.
„Înnoirea parcului de locomotive este una din componentele reformei sistemului de transport feroviar, care nu doar va eficientiza activitatea Căii Ferate și va răspunde nevoilor cetățenilor, dar și va susține antreprenorii în transportarea mărfurilor pe piața internă și externă, contribuind  la dezvoltarea economiei naționale”, a spus ministrul Economiei și Infrastructurii.
Totodată, Sergiu Railean a exprimat recunoștință partenerilor de dezvoltare: Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Banca Europeană pentru Investiții și Uniunea Europeană pentru tot suportul acordat în implementarea reformei Căii Ferate din Moldova, dar și a mulțumit echipei Ministerului Economiei și Infrastructurii, care a negociat și făcut posibil acest prim pas, parte din proiectul de reorganizare a CFM.
Locomotivele au fost produse de compania kazahă General Electric, care a fost contractată de CFM în urma tenderului desfășurat în 2018.
Valoarea contractului de achiziție a 12 locomotive noi este de 45 milioane de euro. Acești bani au fost acordați ca împrumut de BERD și BEI. Cumpărarea locomotivelor face parte dintr-un proiect de restructurare a CFM, finanțat de BERD, BEI și UE. Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, din care 5 milioane de euro constituie grant din partea Fondului de investiții de vecinătate (NIF) al Uniunii Europene.
 


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

One Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *