Trenul Chișinău–Ungheni-Iași nu va mai circula zilnic. CFM anunță program redus
Trenul Chișinău–Iași nu va mai circula zilnic, ci doar în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, ca urmare a unei decizii luate de responsabilii Căii Ferate din Moldova (CFM). Reprezentanții întreprinderii au precizat că hotărârea a fost motivată tehnic, fără a oferi mai multe detalii, scrie adevarul.ro.
Potrivit CFM, schimbarea programului intervine în contextul unui flux mai mare de pasageri la final de săptămână. „Trenul pe această cursă va circula în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, când fluxul călătorilor este mai mare. Totodată, preconizăm reluarea circulației zilnice a trenului pe această rută până la sfârșitul anului curent”, au declarat reprezentanții instituției.
Măsura vine pe fondul unei perioade dificile pentru întreprinderea feroviară, care de mai mulți ani se confruntă cu probleme financiare severe. CFM a fost la un pas de faliment în anii 2020 și 2021, iar situația s-a agravat în august 2022, după redeschiderea portului Odesa, eveniment ce a dus la scăderea considerabilă a tranzitului feroviar din Ucraina. Impactul economic a contribuit la acumularea datoriilor și la întârzieri repetate în plata salariilor.
În ianuarie 2025, compania a anunțat sistarea rutelor Chișinău–Bender și Bălți–Rogojeni, invocând „situația financiară dificilă”, trenul Chișinău–Ungheni rămânând atunci singura cursă locală activă.
Pentru a preveni colapsul financiar, Guvernul Republicii Moldova a intervenit prin alocarea a patru loturi de motorină, câte 250 de tone fiecare. Într-o hotărâre adoptată în luna august a acestui an, autoritățile menționau că măsura este menită să susțină continuarea activității întreprinderii. „Eliberarea unei cantități suplimentare de 250 de tone de motorină va permite continuarea eforturilor în vederea soluționării problemelor apărute, cum ar fi suspendarea unor curse interne, deficiențele de reparație și întreținere a garniturilor de tren, dar și achitarea salariilor restante”, se arată în decizia Guvernului.
În luna septembrie 2025, CFM a raportat progrese în ceea ce privește plata restanțelor salariale. Datoriile acumulate de 7–8 luni la începutul anului au fost reduse la 4 luni în lunile iulie–august. „În august angajaților le-au fost achitate două salarii, iar cele cinci cele mai mari filiale au primit chiar trei salarii într-o singură lună, suma totală transferată fiind de 129 milioane de lei. Continuă achitarea plăților salariale pentru luna aprilie, iar până la finalul lunii septembrie 2025 urmează a fi achitate restanțele salariale și pentru luna mai 2025”, au comunicat reprezentanții întreprinderii la acel moment.
Ruta directă de tren Chișinău–Iași (Gara „Socola”) a fost lansată la 30 septembrie 2015 și rămâne una dintre cele mai importante legături feroviare internaționale ale Republicii Moldova.
Expresul



Lasă un răspuns