Facturi mai mari după trecerea la Energocom: autoritățile explică de ce apar erorile
Mai mulți consumatori au raportat că, după trecerea la furnizarea energiei electrice de către Energocom, au primit facturi mai mari decât se așteptau, chiar dacă au înregistrat un consum mai mic. Autoritățile explică faptul că astfel de situații pot apărea în perioada de tranziție dintre furnizori, însă aceste probleme sunt identificate și corectate, scrie agora.md.
„Sunt cazuri sesizate de oameni”, a declarat ministrul Energiei, Dorin Junghietu, menționând că Energocom a început deja ajustările necesare. Oficialul a subliniat importanța transmiterii corecte a datelor de consum. „Nu e important când se achită factura, ci ca datele indicate să fie cât mai exacte”, a spus acesta în cadrul unei conferințe de presă din 18 noiembrie curent.
La rândul său, Alexei Taran, directorul general al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică (ANRE), a explicat că facturile estimative pot apărea atunci când distribuitorul nu are acces la contor. În astfel de cazuri, legea permite facturarea estimativă pentru o perioadă de cel mult trei luni.
„Ulterior, se corectează. Sunt consumatori care au avut variații mai mari decât consumul lor istoric”, a precizat Taran.
Pentru consumatorii care primesc facturi neobișnuite, ANRE recomandă apelarea liniei verzi. „Avem linia verde la ANRE. Sunați”, a îndemnat directorul instituției.
Expresul



Lasă un răspuns