Portalul guvernamental integrat EVO – un singur loc pentru toate serviciile publice online

Imagine: captură ecran

Până la sfârșitul acestui an, cetățenii Republicii Moldova vor avea acces la un portal guvernamental unic – EVO, care va reuni toate serviciile publice online destinate cetățenilor, antreprenorilor și diasporei. Proiectul, gestionat de Agenția de Guvernare Electronică (AGE), prevede o investiție inițială de circa 1,5 milioane de lei, destinată dezvoltării infrastructurii și centralizării accesului la servicii electronice, transmite moldpres.md.

Noul portal EVO va funcționa după principiul „ghișeului unic”, oferind un acces simplu și rapid la informațiile și documentele necesare. Astfel, cetățenii și antreprenorii vor putea interacționa cu instituțiile statului într-un mod uniform, transparent și prietenos.

„Prin acest proiect, facem un pas decisiv spre un stat mai modern și mai eficient, continuând procesul de transformare digitală. Platforma EVO va integra servicii precum serviciile.gov.md, Cabinetul personal și aplicația EVO. Portalul evo.gov.md va deveni un punct unic prin care cetățenii și antreprenorii vor putea accesa rapid informații și obține documentele necesare, eliminând birocrația”, a declarat viceprim-ministra Doina Nistor, ministra Dezvoltării Economice și Digitalizării.

La rândul său, directoarea AGE, Nicoleta Colomeeț, a menționat că „deși digitalizarea a avansat semnificativ, accesul la serviciile publice este încă fragmentat. EVO va corecta acest lucru, oferind un punct unic de acces, fie de pe telefon, prin aplicația mobilă, fie pe web”.

Potrivit autorităților, implementarea proiectului se va realiza etapizat. Prima versiune a portalului consolidat, care va include principalele pagini modernizate, urmează să fie lansată până la sfârșitul anului 2025.

Prin intermediul Portalului EVO, utilizatorii vor avea o experiență digitală completă: identitate electronică, plăți online, semnătură digitală, autentificare unificată și notificări oficiale. De asemenea, EVO va facilita accesul la sistemele informaționale de stat și la serviciile digitale esențiale.

Aplicația EVO a fost lansată inițial în iunie 2024 și oferă deja acces la acte digitale, informații despre cetățeni și afaceri, precum și posibilitatea efectuării plăților pentru diverse servicii.

În prezent, potrivit datelor Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, 70% dintre serviciile publice destinate companiilor sunt disponibile online, iar procesul de integrare continuă.

Expresul


📍Abonează-te la canalul nostru de Telegram și urmarește pagina noastră de YouTube și de Facebook 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *