Antreprenoriatul social, introdus în școli vocaționale. Școala Profesională din Ungheni – printre instituțiile care vor pilota noul modul educațional

Începând cu anul de studii 2025- 2026, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) din Moldova a aprobat pilotarea unui modul dedicat antreprenoriatului social, integrat în cursul „Bazele antreprenoriatului” în instituțiile de învățământ profesional-tehnic, transmite diez.md.
Această inițiativă face parte din proiectul „Fostering Youth Social Entrepreneurship and Practical Career Management Skills in Ukraine, Moldova, Georgia and Armenia through the Innovative Social Student Companies (SSC) Approach” implementat de AO EcoVisio.
Modulul a fost elaborat în colaborare cu experți în educație și economie socială, cu scopul de a introduce elevii în conceptele de afaceri cu impact social, inovație și responsabilitate față de comunitate. Prin lecții interactive, studii de caz și exemple locale, elevii vor învăța cum pot transforma problemele din comunitatea lor în soluții sustenabile și modele de afaceri sociale.
Proiectul contribuie la dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale tinerilor într-o manieră responsabilă și orientată spre binele comun.
Testarea modulului în școli va oferi autorităților și actorilor implicați o imagine clară asupra modului în care educația poate sprijini dezvoltarea ecosistemului de antreprenoriat social din Moldova.
Acest rezultat se datorează colaborării productive între Ministerul Educației și Cercetării, AO EcoVisio și experților din domeniu, care își doresc ca sistemul de învățământ din țară să ofere oportunități reale de creare a competențelor antreprenoriale necesare elevilor pentru a deveni actori activi în câmpul muncii.
„În vederea dezvoltării abilităților practice în domeniul antreprenoriatului social, grație suportului oferit de către Asociația Obștească “EcoVisio” prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr. 570/2025 a fost aprobat curriculum la disciplina „Antreprenoriat social”. Acesta urmează a fi pilotat din 1 septembrie în 7 instituții de învățământ profesional tehnic. Apreciem suportul oferit instituțiilor și rămânem în așteptarea rezultatelor ca urmare a pilotării curriculumului.” a afirmat Silviu Gîncu, şef Direcţie, Politici în domeniul învățământului.
Mădălina Țurcanu, coordonatoare a procesului de pilotare a curriculumului de antreprenoriat social, a menționat: „Pilotarea curriculumului este, fără îndoială, una dintre cele mai îndrăznețe și semnificative inițiative educaționale realizate în cadrul proiectului. Este o reușită care vine ca rezultat al eforturilor comune, al dialogului constant cu autoritățile și al determinării unei echipe care crede cu adevărat în transformarea educației. Vedem deja un interes crescut din partea tinerilor – o dovadă că acest tip de educație este așteptat și necesar. Ne pregătim pentru un an plin de ore practice, discuții productive, vizite de studiu, exemple concrete și reflecții autentice. Vom fi acolo, aproape de elevi și profesori, pentru a însoți acest proces prin monitorizare, susținere și învățare continuă.”
Cele șapte instituții unde se va pilota noul curriculum sunt: Instituția Publică Centrul de Excelență în Economie și Finanțe; Instituția Publică Centrul de Excelență în Horticultură și Tehnologii Agricole din Țaul; Instituția Publică Colegiul Tehnic Agricol din Soroca; Colegiul Național de Comerț al ASEM; Instituția Publică Școala Profesională din Ungheni; Instituția Publică Școala Profesională din Căușeni; Instituția Publică Școala Profesională din Cupcini, Edineț.
Ulterior, programului de pilotare, și alte școli vor putea implementa noul modul de antreprenoriat social în instituțiile proprii
Lasă un răspuns